21 ezer forintos marhapörkölt Fejérben: a vendég kiakadt, a tulajdonos szerint korrekt az ár21 ezer forintos marhapörkölt Fejérben: a vendég kiakadt, a tulajdonos szerint korrekt az ár
Napok óta áll a bál egy Fejérben rendelt marhapörkölt ügyében. Előbb a méregdrága étel árán meghökkent vendég írta le a vele történteket egy levélben, amire rövidesen reagált írásban a szóban forgó vendéglő tulajdonosa is.
A promotions.hu egyik olvasója egy tárgyalás után megállt egy Fejér vármegyei étteremnél, ahol ebédelni szeretett volna. Amikor meglátta kedvenc ételét, a marhapörköltet galuskával, azonnal rendelt is belőle, egy hideg limonádéval. Az étel fantasztikusan finom volt, de a számlán lévő 21 ezer forintos végösszeg sokkolta. A pincér elmagyarázta, hogy az étel különleges eljárással készül, ezért ilyen magas az ára.
Lajos kifogásolta, hogy a rendelés előtt nem figyelmeztették az árra, ami a pincér szerint az étlapon szerepelt, ezt azonban nem kérte a vendég. Amikor kiderült, hogy a férfinél nincs elegendő pénz, a felszolgáló a kocsikulcsát kérte letétbe, amit Lajos végül otthagyott. Miután hazavonatozott, még aznap elutalta a pénzt, majd visszament az étterembe a kulcsért. Bár a probléma végül megoldódott, a vendégben rossz érzés maradt az árképzés és az étterem bizalmatlansága miatt, hogy esetleg eltűnne a számla rendezése nélkül.
Nem sokkal később az étterem tulajdonosa levelet küldött a lapnak, amiben saját szemszögéből részletezte a történteket. Szerinte a vendég panasza megalapozatlan volt, mivel saját maga döntött úgy, hogy nem kéri az étlapot, melyen az árak korrekt módon fel voltak tüntetve.
Hozzátette: a pincéreknek nem kötelességük az étlapot rátukmálni a vendégekre. A tulajdonos a levélben azt írta, hogy visszataszító és méltatlan lenne, ha a pincér megjegyzést tenne a kiszemelt étel árával kapcsolatban, mert az úgy nézne ki, „mintha nem néznénk ki azt, hogy van elég pénze nálunk enni”.
A levélből kiderül, hogy a kifogásolt árú marhapörkölt egyedülálló, prémium minőségű étel, amely egy különleges marhafajtából készül, és az árazása is ennek megfelelő. Az ételt hosszú ideig főzik kis mennyiségben a minőség érdekében. Bár a vendég meg volt elégedve az étel ízével (meg is ette az egészet), a számla összegével nem volt kibékülve.
Az étterem tulajdonosa szerint az a drága éttermi számla, amit a vendég nem akar kifizetni.
„Mindenki eldöntheti hol és mennyiért fogyaszt, azonban ezt a rendelés előtt kell felmérni, nem a fogyasztás után” - írja levelében az étterem tulajdonosa.
A tulajdonos szerint stílustalan a fogyasztás utáni panaszkodás, főleg, hogy a vendég maga is dönthetett volna másik étel mellett. A férfi kifőzdeként emlegette az éttermet, amit a tulajdonos visszautasít, de a szóhasználaton nem fog fennakadni.