Most épp Palotavárosban ütöttek el majdnem egy e-rollerest Fehérváron
·Közlekedéselektromos roller·Utolsó frissítés: undefined
Fehérvár Médiacentrum fotója
Facebook.com/SzeretemSzékesfehérvárt
Most épp Palotavárosban ütöttek el majdnem egy e-rollerest Fehérváron
·Közlekedéselektromos roller·Utolsó frissítés: undefined

Csak pár méteren múlott, hogy ne az autó motorháztetején csattanjon egy elektromos rolleres nemrégiben, Palotavárosban, Fehérváron. Hiába közlekedett szabályosan a sofőr a Jancsár utcában, a fiatal nagy sebességgel vágott ki elé a kereszteződésben.

Egy nemrégiben a közösségi oldalakra feltöltött videó tanúsága szerint csak métereken múlott, hogy nem történt baleset Fehérváron. A Jancsár utcában közlekedő sofőr előtt, pillanatok alatt nyargalt át, nagy sebességel egy elektromos rollert vezető fiatal, a Sziget utca irányából. Habár a szóban forgó szituáció során, a rolleresnek kellett volna elsőbbséget adnia, az azt vezető fiatal láthatóan nem is lassított a kereszteződésben. 

Nem egyedi esetről van szó. Több portál is arról írt a nyáron, baleseti statisztikákat nézve, lassan veszélyesebb rollerezni, mint motorozni. Országszerte, szinte minden napra jut egy baleset, aminek egyik résztvevője e-rolleres.

Korábban mi is beszámoltunk hasonló balesetekről, tavaly ilyenkor elektromos rollerrel gázoltak el egy gyalogost a kórháznál, az év elején pedig egy körforgalomban balesetezett egy sofőr egy e-rolleressel. Az idei évben az elektromos rolleresek voltak a Biztonság Hete programsorozat fókuszában, korábban pedig még Schéda Zoli is készített egy figyelemfelhívó videót, annak érdekében, hogy minél kevesebb ilyen jellegű baleset történjen. 

Nemrég az elektromos rollerek is bekerültek azon járművek közé, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni Magyarországon, ugyanakkor a jelenleg a hatályos KRESZ továbbra sem különbözteti meg az e-rollereket önálló jármű-kategóriaként. Az ígéretek szerint azonban az új KRESZ-ben már definiálni fogják ezeket. 

A tervek szerint az új KRESZ-ben az elektromos rollereket két csoportba sorolják:

Kis teljesítményű motoros roller: Olyan járművek tartoznak ide, amelyek súlya nem haladja meg a 35 kg-ot, motorjuk névleges teljesítménye pedig legfeljebb 1000 W. Ezek a rollerek sík úton nem képesek 25 km/óránál gyorsabban haladni. A szabályozás szerint az ilyen rollerekre a kerékpárokra vonatkozó előírások lesznek érvényesek, azaz a 12 éves alsó korhatár, a 25 km/órás sebességkorlát, a világítás kötelező használata, valamint a kerékpárosokkal azonos védőfelszerelés viselése.

Nagy teljesítményű motoros roller: Azok a járművek, amelyek súlya meghaladja a 35 kg-ot, vagy motorjuk teljesítménye meghaladja az 1000 W-ot, illetve gyorsabbak, mint 25 km/óra. Ezek a rollerek a segédmotoros kerékpárok szabályozása alá esnek majd. Ez azt jelenti, hogy kötelező lesz számukra a bukósisak viselése, a biztosítás megkötése, a megfelelő jogosítvány megszerzése, valamint legnagyobb sebességük 40 km/óra lehet. Emellett nem hajthatnak fel gyalog- és kerékpárutakra, járdákra és kerékpársávokra.

Az új KRESZ-szabályozás célja, hogy világos és egyértelmű kereteket adjon az e-roller használóknak, és csökkentse a balesetek számát. A szabályok betartásával az e-rollerek biztonságosabbá válhatnak a közutakon, segítve a közlekedők védelmét, legyen szó akár kerékpárosokról, gyalogosokról, vagy e-rollerrel közlekedőkről. 

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek