Fedezd fel a digitális ügyintézés forradalmát akár a zsebedből is!Fedezd fel a digitális ügyintézés forradalmát akár a zsebedből is!
Az alkalmazás használatával többé nem kell papírokat gyűjtögetni vagy sorban állni. Egy gombnyomással letölthetők és megoszthatók a hivatalos dokumentumainkon szereplő adatok, sőt akár erkölcsi bizonyítványt is igényelhetünk pár kattintással. Mi több: mindezt úgy, hogy közben óvjuk a környezetet a digitális ügyintézés nyújtotta papírmentes megoldásokkal.
MIT NYÚJT A DIGITÁLIS ÁLLAMPOLGÁR ALKALMAZÁS?
- QR-kódos bejelentkezés: Az alkalmazás lehetővé teszi, hogy felhasználónév és jelszó nélkül, QR-kód beolvasásával jelentkezz be különböző állami weboldalakra és alkalmazásokba.
- Személyazonosság igazolása: A személyi igazolvány, útlevél vagy jogosítvány helyett az alkalmazásban lévő QR-kóddal is igazolhatod magad rendőri ellenőrzésnél.
- Adataid egy helyen: Az alkalmazásban egy helyen megtalálhatók személyes adataid, azonosítóid és gépjárműved adatai, amelyeket szükség esetén megoszthatsz például a munkahelyeddel vagy másokkal.
- Digitális aláírás: Hamarosan elérhetővé válik a digitális aláírás funkció, amellyel kinyomtatás és kézi aláírás nélkül hitelesítheted a szerződéseket és más hivatalos dokumentumokat.
- Erkölcsi bizonyítvány igénylése: Egy gombnyomással igényelhetsz digitális hatósági erkölcsi bizonyítványt, amellyel igazolhatod, hogy büntetlen előéletű vagy, valamint nem állsz a közügyektől eltiltás hatálya alatt.
- Időpontfoglalás: Az alkalmazás lehetővé teszi, hogy pár koppintással foglalj időpontot a legnépszerűbb ügyekre a kormányablakokba.
A jövőben további szolgáltatások bevezetése is várható, mint például a szelfis azonosítás, QR-kódos bejelentkezés piaci szolgáltatóknál, elektronikus aláírás piaci szolgáltatóknál, gépjármű adás-vétel, fizikai okmányok kiváltása, jogosultság igazolása piaci szolgáltatóknál, ePosta és eFizetés.
REGISZTRÁLJ A DIGITÁLIS ÁLLAMPOLGÁR ALKALMAZÁSBA, ÉS ÉLVEZD A DIGITÁLIS ÜGYINTÉZÉS NYÚJTOTTA KÉNYELMET
2025. január 16-tól az egyszerű egyfaktoros Ügyfélkapu helyett az állampolgárok az Európai Uniós jogszabályoknak megfelelő, kétfaktoros azonosítást nyújtó Digitális Állampolgár alkalmazás, valamint az Ügyfélkapu+ azonosítási szolgáltatásait vehetik igénybe. A mobilunkról történő ügyintézés első feltétele a Digitális Állampolgár mobilapplikáció letöltése és a regisztráció, így akik már letöltötték az alkalmazást, de még nem regisztráltak, számukra ez mindössze néhány lépést igényel. A Digitális Állampolgár alkalmazás letöltése után a regisztráció személyesen a kormányablakokban, vagy digitálisan, 2021. június 23-a után kiadott, aktivált eSzemélyi igazolvány segítségével végezhető el.
A digitális aktiváláshoz az eSzemélyi hátoldalának lefotózását követően meg kell adni a kártyához tartozó PIN-kódot, majd a telefont a kártyához tartva történik a személyazonosság ellenőrzése. Az aktiválás után egyből hozzáférhetőek az alkalmazás folyamatosan bővülő, hivatalos ügyintézést megkönnyítő funkciói.
További információ a Digitális Állampolgárság Program oldalán érhető el.