Műszaki rohamkocsit állít be a MÁV a Budapest-Székesfehérvár vonalon
Műszaki rohamkocsit állít be a MÁV a Budapest-Székesfehérvár vonalon

Emlékezetes káosz uralkodott a pünkösdi hosszú hétvégén a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalon egy (nem először) elromlott sorompó miatt. Miután a közlekedés gyakorlatilag lebénult, a MÁV vezérigazgatója azonnali teljes körű vizsgálatot rendelt el. Ennek eredményéről Hegyi Zsolt vezérigazgató a Világgazdaságnak nyilatkozott.
Mint elmondta,
a MÁV csoport és a Siemens kollégái közösen dolgoztak a vasúti átjárók felülvizsgálatán a Budapest–Székesfehérvár vonalon.
A vizsgálat három hónapig tartott, mivel többféle hipotézist kellett kizárni ahhoz, hogy a nemrég felújított szakasz problémáinak valós okát megtalálják. Ezután a beazonosított megoldások hatékonyságát tesztelték. Az audit utáni konkrét lépésekről a MÁV vezérigazgatója elmondta:
új, műszaki „rohamkocsit” szereltek fel és állítottak szolgálatba a vasútvonal mentén. Ezzel gyorsabban tudnak beavatkozni, ha újra jelentkeznének a sorompóhibák.
A cél persze a megelőzés, aminek érdekében a síneknél is tesztelt módon passzív hővédelemmel láttak el egy sorompót. A védőfestékkel ellátott sorompódobozok esetében 3-6 fokkal alacsonyabb hőmérsékletet mértek. Logisztikai változtatásokkal könnyebbé és elérhetőbbé vált a tartalék alkatrészek beszerzése is, be is táraztak belőlük.
Ugyanakkor ezek a lépések, amelyek tehát a hibák kialakulását előznék meg, illetve azok elhárítását teszik gyorsabbá, még nem jelentik a folyamat végét. A Siemensszel megállapodtak egy, mind a 12 sorompóra kiterjedő felújítási programban a vonalat érintően, melyet az ősz folyamán végeznek el és tervezik a sorompók szoftveres frissítését is.