Felpörög a buszgyártás Fehérváron - De melyik volt eddig a legszexisebb Ikarus-busz?Felpörög a buszgyártás Fehérváron - De melyik volt eddig a legszexisebb Ikarus-busz?
Aki nem ült csuklósbusz közepén a fekete korlát tetején akkor, amikor nem látták a szülei, az vagy nem fehérvári vagy nagyon fiatal. Ez ugyanis a legnagyobb vagányságok közé tartozott a '80-as, '90-es években, pláne ha még hanyagul egy medvecukrot is rágcsáltunk hozzá. Óriás királyság volt a megálló előtt lepattanni a korlátról, és ujjbeggyel éppen elérni a magasabb rúdon lévő kapaszkodót, majd lendületből leugrani a megállóban. Mindez persze nem jöhetett volna létre az Ikarus és a gyár legendás buszai nélkül. Úgyhogy ezúton is köszönjük, hogy a mai 30+ korosztálynak szponzorálták a gyerekkorát.
Jó hír: napjaink fiataljai sem maradnak ki a mókából és kacagásból, csak éppen már a kor szellemének megfelelő buszokon kell majd megtalálni azt, amivel ki lehet húzni a gyufát a sofőrnél vagy a többi utasnál. Ezzel senkit nem bíztatnék semmire, de a fiatalság előbb-utóbb úgyis utat tör magának. Többek között azon az 1000 új buszon is, amik osztálykirándulások kedves kellékei lesznek majd vagy éppen távolsági buszként teljesítenek szolgálatot az utolsó pöffenésig. Az előzetesen tervezett évi 3000 Székesfehérváron készülő busz várhatóan hozza az Ikarustól megszokott színvonalat: nem csak minőségi, hanem valóban szép járművek is készülnek majd. A mérce mindenesetre magasan van: akár évtizedekre visszamenőleg is olyan buszok készültek az Ikarus üzemeiben, amik a mai napig szemet gyönyörködtetőek. De vajon melyik volt az eddig a buszok busza? Egyszer és mindenkorra szavazzuk meg, hogy az alábbi nyolcból melyik a legszexisebb Ikarus-busz!