Mindenhol jó…Mindenhol jó…
A Magyar Turisztikai Ügynökség adatai szerint 2015 januárja és 2016 szeptembere között eltelt időszakban növekedés tapasztalható a közép-kelet-európai turizmusban. A ranglistát Szlovákia vezeti tizenkilenc százalékos növekedéssel, második helyen pedig Magyarország áll, nálunk az említett időszakban tizennégy százalékkal több turista fordult meg, mint az előző időszakban.
Utánunk Szerbia jön tizenegy százalékos növekedéssel. A térség egyedüli vesztese Ukrajna, ahol a biztonsági problémák és az infrastrukturális körülmények miatt az utóbbi évben tizennégy százalékkal csökkent a turisztikai bevétel. Mindeközben nyugaton a Brexit vagy a terrorfenyegetettség ugyan gazdasági kockázattal jár, azonban várhatóan egyik sem töri meg a turisztikai szektor 2010. óta tartó fellendülését – vélik a szakértők.
2015-ben az egyre növekvő világturizmus globálisan négy százalékos növekedést, európai szinten több mint hatszázmillió vendégérkezést, Kelet-Európában pedig hét százalékos bővülést jelentett. Az előzetes statisztikák 2016-ra is kedvező képet festenek Magyarországról, a pozitív trendek pedig nemcsak a turistákat vonzzák, hanem a szállodaüzemeltetőket és a befektetőket is.
Még mindig a Balaton a favorit
Magyarország legkedveltebb úti célja a Balaton és térsége – ezt nemcsak a belföldi, de a külföldről érkező turisták száma is egyértelműen jelzi. Igaz, Európában még mindig a kevésbé ismert turisztikai célpontok között tartják számon. Legutóbb például egy különleges ranglistára került fel Magyarország és a Balaton-felvidék: tizenötödik helyet kapott a Mastercard „Top Hidden Treasures" azaz „Rejtett kincsek" listáján.
A lista összeállítása során negyvennégy európai ország egy-egy kevésbé ismert, különleges táját rangsorolták. A listát összeállító turisztikai szakértők és utazási bloggerek a kiválasztott terület szépsége mellett – a Mastercard saját adatait is felhasználva – leginkább olyan szempontokat vettek figyelembe, mint az adott ország árai, a régió zsúfoltsága és az elérhető szabadidős lehetőségek kínálata.