Tarts távolságot! - A világmárkák is felveszik a harcot a koronavírus ellenTarts távolságot! - A világmárkák is felveszik a harcot a koronavírus ellen
Kicsit távolabb eveztem a héten az informatikától és a tech-vonaltól, bár lehet nem is annyira…
Mindig is érdekelt a média azon része, amely egy kicsit a marketing felé hajlott. Nyilván, ez egyfajta egészséges kíváncsiság, amely a magamfajta (kicsit informatikus, kicsit kereskedő, kicsit marketinges) emberben szunnyad.
Az elmúlt hetek eseményei nem csak a hétköznapi emberek életét forgatta fel. Mi is az Excomban egy sor olyan intézkedést vezettünk be, amelyekkel egyrészt védjünk ügyfeleink, másrészt óvjuk saját magunk egészségét. Ez fontos. A személyes felelősséggel tudjuk a legtöbbet tenni a járvány ellen, éppen ezért követjük mi is a szakemberek ajánlásait, és kérjük erre ügyfeleinket is az Excomban.
Tarts távolságot!
A koronavírus terjedésének lassítása miatt rendkívül fontos, hogy tartsuk egymástól a távolságot. Ezért a nemzetközi világmárkák is igyekeznek arra ösztönözni rajongóikat, követőiket, vevőiket, hogy ők is kövessék - a nagy multicégek által is ajánlott - a járvány lassítására tett próbálkozásokat.
A nagy világmárkák egymást követve, logóik újratervezésével igyekeznek a világ tudtára adni, hogy bár gazdasági szempontból őket is sújtja a járvány, de a közös felelősséggel érdemes, és kell is tenni ellene.
A marketingesek által újrarajzolt logók mind a Tarts távolságot! mottó mentén próbálják a világ figyelmét felhívni a járvány elleni összefogásra.
A Volkswagen, az Audi, a Kappa Twitter-posztban, a McDonald’s Facebook-posztban igyekszik felhívni ügyfelei figyelmét, hogy az otthonmaradásnak és a személyes távolságtartásnak napjainkban mekkora szerepe van, még akkor is, ha most éppen kevesebb hamburgert veszünk, vagy éppen nem az autóvásárlás lesz a legfontosabb teendőnk.
A cégek a logóikat úgy tervezték át, úgy módosították, hogy azok grafikai elemeit széthúzták. Szemmel is jól látható módon távolabb rajzolták egymástól a monogramokat, a logók íveit, ezzel is a távolságtartást jelezve a világ felé.
A nagyok ötletét követve több független grafikus is munkába lendült, és készült jó pár alternatív logó is, amelyek csak arra várnak, hogy jogtulajdonosaik használatba vegyék azokat.