Székesfehérváron készült egy bőrborítású második világháborús Volkswagen, amire külföldön is felfigyeltek
Székesfehérváron készült egy bőrborítású második világháborús Volkswagen, amire külföldön is felfigyeltek

Nem ez az egyedüli csodaautó, ami Vaszilkó Balázs műhelyében készült, hiszen számos régi jármű született újjá kezei alatt. Ottjártunkkor egy 1937-es Bentleyt is megnéztünk, de most készül a Kübelwagen nagytestvére, egy G Mercedes, ami szintén bőrborítást kap. A világon egyedülálló autócsodák készülnek Székesfehérváron.
Vaszilkó Balázs szerencsésnek tartja magát, mert amivel foglalkozik, azzal gyermekkori álma vált valóra. A kocsik építése egy kreatív dolog számára, és mint mondja neki az autó olyan, mint a festőnek az álom.
Sebváltógombok felújításával indult 2006-ban egy garázsműhelyben, ami egy asztalt jelentett. Mára csak egyedi dolgokkal foglalkozik: komplett egyedi belsők és oldtimerek belső restaurálásával, készítésével tölti minden idejét. 2012-ben költözött egy nagy jól felszerelt európai színvonalú csarnokba.
A Kübelwagen is saját autója volt, amit aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve bőrbe varrtak. A siker nem maradt el, a csodájára jártak külföldön a járgánynak, ami hat éve gazdára is talált.
A Volkswagen Kübelwagen egy német gyártmányú könnyű katonai gépkocsi volt, amit Ferdinand Porsche tervezett. A legendás katonai terepjáró, a Kübelwagen a Wehrmacht legelterjedtebb kisméretű négykerekűje volt a második világháború idején - az akkor még csak prototípus stádiumban levő Volkswagen Beetle (Bogár) alapjaira épült, átvéve annak boxermotorját is.
Azt a változatot, amit a fehérvári műhelyben is újragondoltak, a Typ181-et 1968-tól gyártották, és eredetileg a német fegyveres erőknek szánták. Még több érdekesség a Kübelwagenről ide kattintva találhattok.
Most a nagytestvérét alakítják át: autóipari specifikus műbőrrel vonják be a G Mercedest. Így akkor sem lesz baja a borításnak, amikor megsüti a nap és negyven fok van, a karosszéria pedig felizzik 70-80 fokra.





Nincs Európában olyan ország ahová ne gyártottak volna még autót, de Amerikából is érkezett megkeresés. A Helyek, ahol még nem jártál sorozat második részében műhelytúrán vehettek részt.