Székesfehérváron készítették a világ első kívül-belül bőrrel borított G Mercedesét
Székesfehérváron készítették a világ első kívül-belül bőrrel borított G Mercedesét

Már korábban bemutattuk Vaszilkó Balázst és csapatát, akinek a műhelyében a régi autók új életre kelnek. A Pepita Quality Inside-nál szervezett műhelytúrán már láthattuk, hogy alakul a G Merci. A nem mindennapi jármű egy 1990-es Mercedes 250 GD WOLF. A hadseregtől érkezett jó állapotban a székesfehérvári műhelybe. Itt aztán rengeteg dolgot feljavítottak, cseréltek rajta a szakemberek. A belső tér nem is emlékeztet az eredetire: kontrasztos lett, minden tiszta bőr, leginkább Bentley stílusú belsőt idéz a látvány.










„Saját agyszüleményem volt, hogy a Kübelwagen után a G Mercedest is bőrbe húzzuk. Ehhez autóipari- és autóspecifikus anyag kell. Akkor sem lesz baja a borításnak, amikor megsüti a nap és a karosszéria pedig felizzik 70-80 fokra. Ilyen még másutt a világon tudomásom szerint sehol sem készült. Ez egy katonai kivitel, gyakorlatilag első ránézésre olyan mintha eredeti lenne, de közelről ér mindenkit a meglepetés. Akkor látszik, hogy bőrrel van borítva és belülről is igen látványos átalakuláson ment keresztül.” - árulta el Vaszilkó Balázs.
„Ennél az autónál valóban nem az eredeti állapotra helyreállítására törekedtünk, hanem arra, hogy a kontraszt jó és hatásos legyen. Szárnyalhatott a kreativitásunk, megálmodtam valamit és a műhelyben mindenki hozzátette a gondolatát, ötletét és ebből született meg aztán az egység. Ez így és éppen ettől jó, mert ettől vagyunk mi egy csapat” - fogalmazott a fehérvári műhely tulajdonosa.
Azon sem kell meglepődni, ha gyakran összefutunk majd Székesfehérváron a karakteres járgánnyal, ugyanis Vaszilkó Balázs saját magának építette a G Mercedest. S ha végigpörgetjük a fotókat, tényleg érezhetjük: világszám lett!





Az első bemutatkozása a 2020-as G-amboree Nemzetközi G Találkozón volt.
A legendás G-osztály története
Az eredetileg hadi célokra fejlesztett, elnyűhetetlen terepjáró 1979-ben debütált Franciaországban Toulon városában. Tíz évvel korábban kezdődtek meg a tárgyalások 1969 nyarán a Daimler-Benz AG és az ausztriai Steyr-Daimler-Puch AG vállalatok között, akik egy közös projektben gondolkodtak. 1971-ben született meg a döntés egy terepjáró fejlesztéséről, amely kiváló terepező képességgel rendelkezik, de a közúton is könnyen vezethető. A tesztelés 1974-ben indult, majd az 1979-es debütálás előtt a Puch grazi gyárában elkezdődött a 460-as gyári kódszámú G-osztály első generációjának az összeszerelése. Erről és még több érdekességről olvashattok ide kattintva.