Csütörtöktől környezetbarát tasakban is vásárolhattok a LidlbenCsütörtöktől környezetbarát tasakban is vásárolhattok a Lidlben
Azok a vásárlók, akik ezt a környezetkímélő megoldást választják, nagymértékben hozzájárulnak ökológiai lábnyomuk, így műanyag-felhasználásuk csökkentéséhez. Az újrahasználható zsákok bevezetése mellett a vállalat tovább folytatta termékeinek csomagolásoptimalizálását is alternatív anyagokra való átállással, vagy kevesebb műanyag-felhasználással, mellyel szintén hozzájárult a fenntartható gazdasághoz - szúrta ki a napi.hu.
Különösen a pékáruk valamint a zöldség és gyümölcs termékek esetében figyelhető meg az, hogy a vásárlók a lédig, azaz a csomagolás nélküli termékeket részesítik előnyben. Annak érdekében, hogy ezeket biztonságosan és sérülésmentesen - ugyanakkor fenntartható módon - lehessen szállítani, az áruházlánc újrahasználható zsákot kínál a klasszikus, egyszer használatos, eldobható műanyagzacskók alternatívájaként.
A vállalat célja, hogy vásárlóit környezettudatosabb vásárlásra, a műanyag-felhasználás csökkentésére és hosszútávon a műanyaghulladék minimalizálására ösztönözze.
A Lidl újrahasználható zsák környezetbarátabb és hosszútávon fenntartható, így használata révén kevesebb műanyaghulladék keletkezik, mindemellett újrahasznosítható poliészterből készül. Súlya mindössze 8 gramm, de akár 5 kg gyümölcs, zöldség vagy pékáru is csomagolható bele. Az újrahasználható zsák mosógépben 30 fokon mosható, egy egységcsomagolásban pedig 2 darab található, mely mindösszesen 229 Ft-ért vásárolható meg.
"Kiemelt fontosságú vállalatunk számára, hogy egyre kevesebb műanyagot használjon fel. Vásárlóink és mindenekelőtt környezetünk fenntartható és környezetbarát megoldásokat vár el tőlünk. Intézkedéseink révén, a fenntarthatóság szempontjait figyelembe véve, ahol lehetséges csökkentjük a környezet terhelését. A bejelentés egy újabb lépés a Lidl részéről, mellyel alternatív megoldást kínálunk vásárlóinknak, hogy együtt kötelezzük el magunkat hosszútávon a fenntarthatóság mellett" – mondta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
A Lidl Magyarország célul tűzte ki, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag-felhasználást, valamint a saját márkás termékek csomagolásának 100 százalékát maximálisan újrahasznosíthatóvá teszi. E folyamat eredményeként a vállalat beszállítóival együttműködve számos intézkedést vezetett be, mely révén az áruházlánc évről évre csökkenti műanyag-csomagolóanyaginak felhasználását és járul hozzá a környezet megóvásához.
A vállalat folyamatosan vizsgálja annak lehetőségét, hogy mely termékek esetében tudják teljesen mellőzni a műanyag csomagolást és mely esetekben lehet alternatív csomagolási módszerekhez fordulni.
Csak a zöldség és gyümölcs kínálata esetében éves szinten több mint 17 tonna műanyagot takarít meg a vállalat többek között olyan intézkedéseivel, mint a műanyag sorolóbetétek környezetbarát papírtálcákra cserélése, vagy a 3-4 darabos kiszerelések lédigre állítása. Emellett a diszkontlánc saját márkás fültisztító pálcikája esetében teljesen kivezette a műanyagot, de például az ásványvizek és az étolaj csomagolásához is kevesebbet használ fel.
A Lidl Magyarország csomagolás-optimalizált termékeinek listája megtekinthető a vállalat weboldalán is.