Jövőre elkészül a déli összekötő, az Auchannál háromsávos lesz a nagy körforgalom - lakossági fórumot tartottak MaroshegyenJövőre elkészül a déli összekötő, az Auchannál háromsávos lesz a nagy körforgalom - lakossági fórumot tartottak Maroshegyen
A fórum központi témája a közlekedés volt és a város közlekedési koncepciójának tekintetében a Maroshegyet érintő nagyobb útépítéseket is részletesen megismerhették a résztvevők - olvasható a szekesfehervar.hu-n.
A város közlekedést érintő útfejlesztéseit Nagy Zsolt a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője mutatta be és Polányi Péter közlekedésmérnök ismertette az alap koncepciót.
Elhangzott, hogy a 81-es négysávosításával Sárkeresztes felől a nyugati elkerülő útba torkollik majd, az Úrhidai út külön szintű csomópontot kap és a negyedik autópálya csomópontban éri majd el az M7-es autópályát a 2x2 sávos út. A tanulmánytervek készen vannak és jelenleg közbeszerzés alatt van a kiviteli tervek készítése.
Jövőre elkészül a déli összekötő út
Az épülő és jövőre elkészülő déli összekötő út jelentős terhelést vesz majd le a Széchenyi – Horvát István kereszteződésről, illetve a Takarotó út – Új Váralja sor egy híddal összeköttetést kap a Mártírok útjával, mellyel szintén csökkenthető lesz a város legforgalmasabb kereszteződésének terhelése.
Balatoni út
Nagy Zsolt beszélt arról is, hogy a tavalyi burkolatfelújítással sikerült a Balatoni út töltésének állagmegóvása, ugyanis a felújítás óta nincs már töltésmozgás.
Auchan-körforgalom
Az Auchannál háromsávos lesz a nagy körforgalom. Figyelni és biztosan tanulni is kell majd a több sávos körforgalmat, de egyértelmű jelzések lesznek a közlekedőknek.
Cser-Palkovics András elmondta, hogy az útfejlesztések mindegyike külön beruházás. Az Auchan körforgalom átalakítása jövő tavasz végén kezdődik, amire már a forrás is rendelkezésre áll. Kiemelte, hogy az Úrhidai út felújítását sikerül betenni a megyei útfelújítási programba. Az Úrhidai csomópont építése viszont összefügg a negyedik autópályalehajtó megépülésével. A környezeti hatástanulmány készül jelenleg és a 81-es négysávosítása az M7-es felől indul.
Székesfehérvár polgármestere arról is tájékoztatott, hogy a Bakony utcai kikötésre a tervek elkészülnek hamarosan, de jelenleg nem tudjuk még, hogy milyen programba kerülhetne bele. „Dolgozom azon, hogy külön állami forrást kapjon erre a város, mely mintegy hárommilliárdos útépítés lesz. Ehhez önerőt ugyan tud vállalni a város, de mindenképpen szükséges lesz állami forrásra is melyért lobbizom a kormánynál. Amint megvan az engedélyes terv, akkor feltételes közbeszerzésre kiírjuk a kivitelezést és annak eredményével tudunk a kormány elé állni forrásért" - tette hozzá Cser-Palkovics András.
Kötöttpályás fejlesztés
Nemrégiben Győr nyújtott be egy villamos kiépítésére vonatkozó javaslatot a kormánynak, mely 250 milliárd forintos terv. Jelenleg nincs ilyen terv nincs Fehérváron. Nagy Zsolt elmondta, hogy korábban azzal, hogy egyáltalán megvalósítható lenne-e, de napi 30 ezer utas szükséges ahhoz, hogy rentábilis legyen és sem a városszerkezet, sem a kereszteződések sajnos nem alkalmasak arra, hogy kiépülhessen egy villamospálya.
A Gárdonyi felújítása
A Gárdonyi Géza Közösségi Ház felújítására az engedélyes terve készen vannak és most kötik meg a szerződést a kiviteli tervekre, ami hat hónapos munka. Ezután lehet kiírni a közbeszerzést a kivitelezésre, ami a ház és a környezetének a felújítását is eredményezi.