1 évnél régebbi cikk

Online pénztárgép vásárlási tanácsok
Fehérvár Médiacentrum fotója
Freepik/gpointstudio
Online pénztárgép vásárlási tanácsok

Az online pénztárgépek szigorú szabályok nélkül nem láthatnák el feladatukat. Beszerzésük így némiképpen komplikáltabb, mint bármilyen más műszaki eszközé, több szempontot is figyelembe kell venni vásárláskor, valamint néhány adatot is meg kell adnunk ahhoz, hogy birtokba vehessük a gépet. Most azokat a legszükségesebb információkat gyűjtöttük össze, melyek hasznosak lesznek az online pénztárgép vásárlásakor.

Mit tartsunk szem előtt online pénztárgép vásárlásnál?

Több szempontot is érdemes végiggondolni online pénztárgép vásárlásnál. A legfontosabb, hogy az eszköz megfeleljen a hatályos adózási előírásoknak. Az online pénztárgép kiválasztásakor fontos még megvizsgálni a rendelkezésre álló funkciókat és képességeket. A kiválasztott online pénztárgépnek minden olyan tulajdonsággal rendelkeznie kell, amelyekre az adott vállalkozásnak szüksége van.

Tartsuk szem előtt, hogy számunkra mely típusok működése a leginkább átlátható, és ennek megfelelően válasszunk. Érdemes továbbá alaposan tájékozódni az aktuális árakról is, hogy olyan eszközt vásárolhassunk, ami számunkra a leginkább megfelel ár-érték arányban. Akár egyazon típus esetében is jelentős árkülönbségek lehetnek.

Szintén elengedhetetlen, hogy az online pénztárgép kompatibilis legyen a vállalkozás egyéb szoftveres megoldásaival és azokkal a szolgáltatásokkal, amelyeket használnak a cégen belül. Így a vállalkozásnak nem kell különösen bonyolult és nehézkes megoldásokat alkalmaznia a különböző rendszerek összekapcsoláshoz.

Az online pénztárgépek működése és beszerzése

Az online pénztárgépek mobilhálózatok segítségével kommunikálnak a NAV szervereivel, így szükség van valamilyen előfizetésre egy választott szolgáltatónál. Ezek havidíja jellemzően néhány ezer forintos kiadást jelent.

Az online pénztárgép használata előtt üzembe kell helyezni a készüléket. Ezt a forgalmazó teszi meg, hiszen erre törvény kötelezi őt. Beüzemeléskor a forgalmazó rögzíti a vállalkozás adatait a gépben, az ÁFA köröket és egyebeket, majd felveszik a kapcsolatot a NAV-val. Megtörténik a pénztárgépnapló átadása is.

A forgalmazó nem csak az adatokat rögzíti az online pénztárgép élesítésekor, de be is programozhatja a kért funkciókat a készüléken az első használat előtt. Erre azért van szükség, hogy később probléma nélkül, testre szabottan tudjuk használni az eszközt.

Milyen adatokra van szükség az online pénztárgép megvásárlásához és működtetéséhez?

Ahogy arról már korábban is szó volt, az online pénztárgép vásárlásához, élesítéséhez és használatához bizonyos adatokra szükség van. A következőkkel készüljünk, ha online pénztárgépet vásárolunk:

  • Személyi igazolvány vagy útlevél
  • Cég neve és adószáma
  • Vállalkozói igazolvány vagy aláírási címpéldány
  • A pénztárgép regisztrációs kódja

E dokumentumok esetében nincs szükség az eredeti iratokra és okmányokra, a másolatok is teljesen megfelelnek a célnak. Ha nem az köti meg a szerződést, akinek az aláírása a címpéldányon szerepel, szükség lesz egy meghatalmazást igazoló dokumentumra is. A pénztárgép regisztrációs kódját az adóhatóságtól kell megigényelni.

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek