Fehérvári cég is csatlakozott a Vedd a hazait! mozgalomhoz Fehérvári cég is csatlakozott a Vedd a hazait! mozgalomhoz
A #veddahazait kampány célja, hogy felhívja az emberek figyelmét arra, hogy hazai termék vásárlásával nemcsak a hazai termelőket és a magyar gazdaságot segítik, hanem ahhoz is nagyban hozzájárulnak, hogy számos munkahely megmaradjon itthon.
Benedek Eszter, a szervezet ügyvezetője elmondta, hogy a mozgalomhoz nem csak a Magyar Termék védjeggyel rendelkezők - jelenleg több mint 160 cég csaknem 4000 termékén található meg ez a védjegy - hanem minden olyan gyártó és kereskedő is csatlakozhat, amely hazai terméket állít elő vagy forgalmaz.
Majd hozzátette, a koronavírus-járvány okozta gazdasági nehézségek hosszabb távon is megmaradnak, ebben a helyzetben a fogyasztók szolidaritásból is szívesebben fordulnak a magyar termékek felé, ezáltal pedig támogatják a Magyarországon működő vállalatokat, hozzájárulnak a munkahelyek megőrzéséhez, ráadásul tudatos döntésüknek köszönhetően megbízható hazai élelmiszerek, termékek kerülnek az asztalukra.
A csatlakozás egyik módja, ha a támogató magánszemélyek, szervezetek és cégek a Facebook-oldaluk profilképén beállítják a #veddahazait képkeretet, vagy megosztják a kezdeményezésről szóló posztot. Ehhez az amagyartermek.hu oldalon kaphatnak segítséget.
A mozgalomgoz csatlakozott a fehérvári Cerbona is, akik Facebook-oldalukon és weboldalukon is felhívják a figyelmet a hazai termékek vásárlásának fontosságára.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a Székesfehérváron alapított cég, a mai napig a város egyik meghatározó élelmiszeripari cége, a környék egyik fontos munkáltatója, és hogy mi is részesei lehetünk a hazai márkák összefogásának!” - írták közleményükben.
A mozgalom Budapesten májusban egy plakátkampánnyal is kibővül. a főváros forgalmasabb megállóiban maszkkal fedett plakátokon buzdítanak arra, hogy "Vedd a hazait! Védd a hazait!". Az egyes márkák üzenetei a szájmaszkot formázó borítás alatt olvashatóak, ezeket azonban csak a kampány későbbi részében fedik fel.