Segítő tanácsok vállalkozóknak az infláció ellenSegítő tanácsok vállalkozóknak az infláció ellen
Alapos tervezés és gondos stratégiaalkotás
A magas inflációs környezetben is helytállni hatalmas kihívás minden vállalkozás életében. Nem vitatott, hogy ez a helyzet bonyolult taktikai nehézséget jelent. Nem szabad azonban megfeledkezni arról, hogy ez egyben növekedési lehetőséget is kínál, természetesen nem azonnal, hanem középtávon.
Gondolj arra, hogy a harcban elesett versenytársak célközönségének egy bizonyos százalékát is megszerezheted. Igen, de ehhez életben kell tartanod a vállalkozásodat! Ajánljuk figyelmedbe a 7Blog marketing stratégia szolgáltatását, amennyiben úgy érzed, hogy egy senior csapat segítségét vennéd igénybe!
Legfőbb tippünk, hogy minden nehéz szituációban (mint amilyen ez a mostani is), gondolkodj apró lépésekben. Egyszerre kisebb változtatások megtétele a célravezetőbb, nem pedig a drasztikus átgondolatlan döntések sorozata. A szike ilyen esetekben hasznosabb, mint egy balta, hétköznapi hasonlattal is szemléltetve. Ne végezz amputációt a cégedben, hanem mikrosebészeti eljárásokkal próbáld megoldani a gondot!
Életmentő tippek a vészterhes időszakra
A magas inflációs környezetben a legokosabb, amit tehetsz, hogy drasztikusan növeled a hatékonyságot, emellett további céloddá válik a profit maximalizálása és a piaci expanzió. Kezdd azzal, hogy belefogsz egy alapos profit margin elemzésbe, sőt bontsd is fel termékekre, szolgáltatásokra. Ezt követően megfontoltan “lehúzhatod a vécén” az alacsony marginnal rendelkező tevékenységeidet. Helyezd a középpontba a magas profittal bírókat!
Szerencsére van mód a kényszeredett áremelés elrejtésére is, például értéknövelt szolgáltatások képében. Gondolj arra, hogy mennyi könnyebbséget jelenthet számodra az automatizáció. Ezzel együtt növelheted a hatékonyságot, ráadásul ezt tulajdonképpen minden részterületen bevetheted. Értékesítéstől kezdve egészen a gyártásig. Ez a nehézségekkel tűzdelt, rögös út idővel elvezethet a piaci expanzióhoz, méghozzá gyorsabban.
Tűzd ki további célként a termelékenység növelését és ne felejts el betárazni! Kizárólag a könnyen eladható, nagy forgalommal bíró, holtbiztos termékekből gyűjts be nagyobb készletet.
Fokozatos áremelés kisebb lépésekben
Bárhonnan is nézzük, az áremelés egy kikerülhetetlen lépés, nem mindegy azonban, hogy milyen módon építed be vállalkozásodba. A kisebb lépésekben történő változtatás az ügyfelek szemében sem tűnik drasztikusnak. Ne feledd azt sem, hogy az új ügyfél megszerzése többe kerül, mint a régi vevők megtartása.
Reméljük segítettünk egy kicsit ezzel az összefoglalóval és magad is a túlélés mellett döntesz! Rengeteg kitartást kívánunk, hiszünk benne, hogy a kritikus idő elmúltával növekedhet a vállalkozásod.