Akciós élelmiszerek - a fehérváriak örülnek a júniustól érvényes szabályozásnakAkciós élelmiszerek - a fehérváriak örülnek a júniustól érvényes szabályozásnak
Ugyan nem minden vásárló van tisztában azzal, melyek az állami akcióban érintett termékek és melyek azok, amelyek az adott üzlet saját kedvezményes termékei – az intézkedés hatását mégis sokan érzékelik, kifejezetten az akciós termékeket keresik a boltokban.
Tábla hirdeti több üzletben is, hogy mely termékkategóriában számíthatnak a vásárlók árleszállításokra. Ilyen csökkentett áru kategória például a tej, a kenyér, a sajt, a száraztészta, valamint a friss zöldség. Az üzletekben valamennyi kijelölt kategóriából egy-egy szabadon választott terméket szükséges a kötelező akciózást megelőző harminc napban alkalmazott legalacsonyabb árnál legalább tíz százalékkal kedvezőbb áron értékesíteni.
Szeptember végégig azokban az üzletekben, ahol a bevétel meghaladta az egy milliárd forintot, heti rendszerességgel kell akciózni. Egyes üzletek az előírt tíz százalékos kedvezmény helyett akár harminc-negyven százalékos árengedményt is biztosítanak a húsz kiemelt kategória egy-egy termékére, mellette pedig saját akciókat is kínálnak a vásárlóknak.
Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója azt mondta a Fehérvár Televíziónak, hogy a húsz termékcsoporton túl heti szinten több száz, adott esetben ezernél is több akciót hirdetett és hirdet meg az áruházlánc a jövőben is. A rendelet az üzletben vagy bevásárlóközpontban folytatott kereskedelmi tevékenység mellett a csomagküldő szolgáltatásra is kiterjed, így az online rendelt élelmiszerek között is vannak kötelezően leárazott termékek.
A Fehérvár Televízió rögtönzött felmérése szerint a vásárlók többsége szerint észre lehet venni az árakon, hogy valamelyest mérséklődtek és azt sem tagadta a többség, hogy kifejezetten keresik is az akciós termékeket.