10 hónapnál régebbi cikk

Milyen a jó kommunikáció az egészségügyben?
Fehérvár Médiacentrum fotója
Madarász Dominik
Milyen a jó kommunikáció az egészségügyben?

Hogyan lehet jól kommunikálni az orvosoknak, egészségügyben dolgozóknak a betegekkel. Milyen legyen a kommunikáció a munkatársak között? Ezekre a kérdésekre kaphatnak választ a Fehérvári Orvosnapok résztvevői.

Az alapellátásban és a kórházakban dolgozó szakemberek vesznek részt a Fehérvári Orvosnapokon. Pénteken és szombaton idén fontos téma áll a középpontban, a kommunikáció.

"Most már 13-ik alkalommal jövünk ide össze. Ez egy hagyományteremtés volt, itt február első hétvégéjén, ezen a helyen. Jelen pillanatban az egyik legizgalmasabb téma, amely az elmúlt években volt, az a kommunikáció az egészségügyben. Kommunikáció az orvosokkal, a betegekkel, a munkatársak egymás közötti kommunikációja."- tájékoztatta az fmc.hu-t Izbéki Ferenc, a rendezvény főszervezője, a Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház osztályvezetője. 

Az első napon különböző szakterületeken osztották meg a szakemberek, hogy hogyan lehet jól kommunikálni. Mint Bakos Gábor, a Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház orvosigazgató-helyettese mondja, különbözőképpen kell egyes helyzetekben és osztályokon kommunikálni.

"Teljesen máshogy kell kommunikálni egy hospice osztályon, ahol az életvégi kommunikáció zajlik, mint mondjuk a gyerekosztályon, ahol teljesen más jellegű problémák lépnek fel. Nagyon fontos, hogy a kommunikáció során törekedjünk a megfelelő stílusra, ezzel tudunk kiépíteni egy bizalmat a beteg felé és fontos, hogy tiszta, egyértelmű üzeneteket küldjünk a betegnek. Ha nem érti, hogy mi történt egy rendelés során a rendelőben, akkor lehet, hogy úgy hagyja el az épület et, hogy nem tudja milyen betegsége van és mi a további terv."

Az orvosigazgató-helyettes hozzátette, feladat a megfelelő, emberi körülmények teremtése a vizsgálat során, és hogy a páciens meggyógyuljon és értse a gyógyulás folyamatát. Mészáros Attila alpolgármester a rendezvény megnyitóján hangsúlyozta, fontos, hogy évente találkozhatnak az alapellátásban és a szakellátásban dolgozók és megadott témákat körüljárva beszélgethetnek.

"Ez egy nagyon nehéz kérdés, hiszen a covid nagyon sok mindenre rávilágított és meg is tanított minket, és talán egy kicsit türelmetlenebbé is tett minket. Azt gondolom, hogy fontos, hogy ezt az egészségügyben dolgozók megfelelően tudják kezelni, hiszen a betegeknek, akik hozzájuk kerülnek, az ő egyéni egészségük a legfontosabb és ezért szeretnének a leggyorsabban ellátásban részesülni, de ez nem mindig tud a leggyorsabban menni."

Az alpolgármester hozzátette, a város igyekszik a kórházzal együttműködve az alapellátásban is mindent megtenni azért, hogy a kommunikáció gördülékeny legyen. Ezért is biztosított pl. mobilkészülékeket az orvosok számára. A konferencia második napján, szombaton Pilling János tart kommunikációs tréninget a résztvevőknek.

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek