Projekthét a digitális kultúra jegyébenProjekthét a digitális kultúra jegyében
A programsorozatot az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) kezdeményezésére másodszor rendezték meg az Informatikai Vállalkozások Szövetségének szakmai vezetésével.
"Iskolánkban a Digitális Témahéten projektmunkát készítettek a különböző évfolyamok, osztályok – mondta Sándorfi Herta, médiatanár, a hét házigazdája. A gyerekek hétfőtől szerdáig kutakodtak, építettek, prezentációkat, és más digitális „műveket” készítettek, amelyeket csütörtök délután mutattak be a társaiknak."
A témák:
1. a osztály: Túl az üveghegyen – mesedramatizálás, digitális leporello
2. a osztály: Építsünk házat! – önellátó, passzív ház építése
3. a osztály: Lovagi játékok – reneszánsz kultúra, lovagvár építése
4. a osztály: E-emlékkönyv, digitális emlékeim
4. b osztály: Versbebújó – verselő activity
5. a osztály: Hős kerestetik (Ha Kukorica Jancsi ma élne...)
6. a osztály: Toldi-scratch
6. b osztály: Helytörténet: Fehérvár a Google Mapsszel
7. a osztály: Hő-sok(k): energiahatékonyság
7. b osztály: A XIX.század költői Facebookon
8. a osztály: Suliújság
8. b osztály: Sway-plakáttervezés
Az 5. a osztály videót készített János vitéz kalandjairól:
A Digitális Témahét fő célja a digitális pedagógia népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben. Vagyis az, hogy a gyerekek ne csak informatika órán találkozzanak digitális eszközökkel, hanem a technológiával támogatott tanulás minden tantárgy esetében beépüljön a mindennapjaikba.
A Safer Internet Program (SIP) idén is csatlakozott a programhoz, mert fontosnak tartja felhívni a figyelmet az internet előnyeire és lehetséges veszélyeire is, így a zaklatásra, illegális és káros tartalmakra, ugyanakkor szeretné tájékoztatni a gyermekeket, szülőket, pedagógusokat a problémákról és azok lehetséges kezeléséről.
"Én inkább megfordítanám a dolgot – mondja Sándorfi Herta – és a szülők felelősségét firtatnám abban, hogy a gyermekeik megfelelő digitális kompetenciákkal rendelkezzenek." Ahogy azt a tanárnő kifejtette, ehhez nekik is tudniuk kell használni az eszközöket, ismerniük, használniuk kell a gépek és az internet nyújtotta lehetőségeket és nem utolsó sorban nekik lenne feladatuk az adatbiztonság, illetve a bullying, vagyis az internetes zaklatás témáiról beszélniük a saját gyermekeikkel. Nem szabad hagyni, hogy a gyermek sokkal többet tudjon a világ egy olyan szegmenséről, amelyben veszélyek is fenyegetik.