Tomb Raider te vagy az? - Uncharted: The Lost Legacy tesztTomb Raider te vagy az? - Uncharted: The Lost Legacy teszt
Külcsín
Gondolom mindenkinek megvan a Tomb Raider és az Indiana Jones sztori. Amíg Lara Croft, a női kalandorideál a játékpiacon hódított, addig Dr. Jones, régész professzor a filmes berkekben alkotott maradandót. Bár egy ideig úgy tűnt, hogy a Tomb Raider játékokból kifogyott a szufla, most másodvirágzásukat élik és lassan, de biztosan egy rebootolt filmmel is megajándékoznak minket. Indiana Jones-t, gyerekkorom nagy példaképét is elérte a válság, bár a jóval korábbi Emperor''s Tomb máig nagy kedvencem, azóta is egy hasonló élményre vágyok.
Erre jött a Naughty Dog fejlesztőbrigád válasza, ugyanis megteremtették a maguk tökös kincsvadászát, Nathan Draket, ledobták Panamában és mehetett is az Uncharted móka. A sorozat azóta már négy részt is megélt, a sikereknek köszönhetően pedig egy spin-offra is futotta, az Uncharted: The Lost Legacy méltó lett elődeihez.
Sztori
A játék teljes egészében Indiában játszódik, ahol a nyüzsgő piacokon, városokban, a Nyugati-Ghátok hegyvonulatai és őserdei között kényünk kedve szerint barangolhatunk a korábbi részekből megismert Chloe Frazerrel és a szintén ismerős Nadine Rossal, aki a széria negyedik részében tört éppen elég borsot az orrunk alá. Ne is kérdezzétek, hogy hogyan került össze ez a két karakter, a sztoriról elég annyi, hogy Chloe és Nadine találkoznak, az ellentétes sarokban ott lapul Asav, mint antagonista, és ezzel kezdetét is veszi a kincsvadászat. A páros célja pedig a Hoysala dinasztia hagyatéka, azon belül is Ganésa agyarának, egy felbecsülhetetlen értékű ereklyének a megszerzése. Tehát kalandra fel!
Játékmechanika
Ahogy már korábban említettem a The Lost Legacy, akárcsak a széria korábbi darabjai, eszméletlen gyönyörűek, én játékot ennyire életszerűnek még nem láttam. Tökéletesen átadja az indiai táj változatosságát, a tömött bazárokon át, a saras, mocsaras folyók szabdalta hegyeken és dzsungeleken át tényleg van itt minden. Mindezt úgy berendezve, hogy nincsenek sallangok, nincsenek felesleges elemek, mindennek pont ott kell lennie, ahol éppen van, és az a víz ...
A fő karakterek, azaz Chloe és Nadine között az elején kevésbé működött az a bizonyos kémia, de ahogy mi is egyre jobban belejövünk a lopakodós, sunnyogós harcmodorba, úgy csiszolódnak össze ők is. Ennek köszönhetően a dialógusok szellemesek, de azért néhol túlontúl tolják a jópofáskodást. Egy jó Nathan Drake féle humor, azért simán elférne.
Az Uncharted sorozat játékmechanikája az új részre mit sem változott, de hát hülyék is lettek volna a fejlesztők a jól bevált recepten változtatni. Van itt minden, ami szem-szájnak és kalandornak ingere: fűben való rejtőzködés, parázs tűzpárbajok, kombinatív közelharcok, fejtörők, kötélen való lengedezés... A kedvenc részem az autóval való száguldozás, és nem utolsósorban rengeteg mellékküldetés is kijutott nekünk az igencsak karcsú 8-10 órás játékidőre.
Összegzés
A The Lost Legacy méltó folytatása az Uncharted vonulatnak, hiszen mindaz megtalálható benne, ami a korábbi játékokat is naggyá tette. Talán pont ez lehet a probléma forrása, hiszen a végigjátszás után egy pici hiányérzettel küszködtem. Jó, persze soha nem tudnak olyan játékot csinálni, ami tokkal-vonóval megfelel minden gamer igényéinek, de talán egy leheletnyivel több újdonság és csibészség simán elfért volna. Na, nem azért, még így is kenterbe fogja verni a riválisokat és sanszos, hogy megint egy ''év játéka díj'' hozományosával van dolgunk. Nathan Drakkel vagy nélküle, de remélem, hogy folytatják, hiszen újra szívesen elmerülnék ebben a lélegzetelállító világban.