Már szervizt is értékelhetsz és kereshetsz - nézd meg, mi a vélemény kedvenc autószerelődről!Már szervizt is értékelhetsz és kereshetsz - nézd meg, mi a vélemény kedvenc autószerelődről!
Bár a jelenlegi fagyott márciusban inkább az akkumulátor és a fűtés megbízható működése az életbevágó, de néhány hónap múlva, amikor hólapát helyett strandfelszerelés kerül a csomagtartóba, és csúcsrajáratódik a klíma, óriási pofon, ha a nyaralás közepén mond sziát a hűtés, vagy rosszabb esetben maga az autó. Mondjuk néhány száz kilométerre a jól bejáratott és megbízható szervizünktől.
Nyilván ez a cikk nem született volna meg, ha a probléma megoldására sem született volna válasz. És nem is akármilyen! Még az autóhoz fikarcnyit sem konyító is könnyen eligazodik a roppant egyszerű, kézenfekvő és felhasználóbarát oldalon. A GarVisor.com-ot ugyanis nem spilázták túl, pont annyit ad, amennyire egy egyszerű, szolgáltatást kereső embernek szüksége van. A nyitóoldalon csak beírod a tartózkodási helyedet, kiválasztod, hogy öt, tíz vagy húsz kilométeres körzetben keresel szervizt, és már listázza is a lehetőségeket. Ha pedig kicsit értesz az autóhoz, és sejted vagy akár tudod, hogy mit kell megszerelni, akkor egyetlen kattintással bejelölheted, hogy már specifikusan azokat a műhelyeket listázza, ahol biztosan tudják orvosolni a problémádat.
Persze ekkor még mindig ott lehet a kétely a szívünk mélyén, hogy jó, jó, de megbízható-e az adott szerviz, mert mind halottunk már városi legendákat ki nem cserélt, de kiszámlázott alkatrészekről és egyéb huncutságokról. Itt lép a képbe a közösség ereje! Ugyanis ahogy azt a különböző szálláskereső oldalaknál megszoktuk, itt is lehet értékelni az adott műhelyt, és mások értékelését is elolvashatod, mielőtt meghozod a döntést, hogy melyik szakira bízod az autódat. Bár hozzáteszem, egyelőre még kevés helyen született vélemény, de ennek fejlesztése már csak rajtunk, felhasználókon múlik.
Az azonban mindenképpen megnyugtató, hogy már az oldalra felkerült szervizek is átestek egy szűrőn, ugyanis a szolgáltatást üzemeltető Bárdi Autó az elmúlt négy hónapban több mint ötezer autószervizt mért fel, és talán sokatmondó az, hogy a weboldalra ezek közül csak valamivel több mint 2100 került fel.
Néhány érdekes statisztikai adat is született a felmérés során: kiderült, hogy a szolgáltatók 18,3 százaléka - tevékenysége alapján - nem tekinthető járműszerviznek, nem nyújtja a meghirdetett szolgáltatást vagy nem rendelkezik a feltüntetett szolgáltatás elvégzéséhez szükséges műszerparkkal. A vizsgált több mint ötezer cég további 13,3 százalékát azért nem vették fel az adatbázisba, mert nem vállalták a közösségi értékelést, vagy a műhely leterheltsége és a munkaerőhiány miatt nem tudnák vállalni további megrendelések ellátását.
A kutatás szerint a szervizek több mint 90 százaléka márkafüggetlen. A legalapvetőbb kényelmi szolgáltatások közül az időpontfoglalást a szervizek 87 százaléka, a szaktanácsadást 68, az ügyfélvárót 65, a wi-fi kapcsolatot 57, a flottaszervizelést pedig 61 százaléka vállalja. Bankkártyás fizetést egyelőre a cégek alig 22 százaléka biztosít, és a szolgáltatók kevesebb mint fele, 44 százaléka vállalja az autó el- és hazaszállítását, és csupán 15-15 százalékuk biztosít a javítás idejére csereautót vagy non-stop gépkocsi-átvételt. A non-stop javítási szolgáltatásokat vállaló szolgáltatók aránya még ennél is alacsonyabb, 7 százalékos.