3 évnél régebbi cikk

(Egyelőre) nem megy ki a divatból a vonalas telefon
Fehérvár Médiacentrum fotója
pixabay.com/Alexas_Fotos
(Egyelőre) nem megy ki a divatból a vonalas telefon

Életünket már az okostelefonok határozzák meg, de a vonalas telefonok sem mennek ki a divatból. Hiába a marokkütyük uralma, még mindig 3,15 millió vonalas készülék van a magyar otthonokban.

Az elmúlt évben felértékelődött a telefonok és az azok által kínált szolgáltatások, alkalmazások mindennapi haszna, a járványhelyzet miatt sokan csak ezzel a megoldással tudták tartani a kapcsolatot családjukkal, barátaikkal. Már a járvány előtt is a telefonok, főleg a mobilok, okostelefonok határozták meg életünket, nem csupán kapcsolattartó mivoltuk okán, hanem a számos alkalmazásnak köszönhetően a szórakoztatásban, a bevásárlásban és az élet minden területén segítséget nyújtó egyéb funkciójuknak köszönhetően.

Az elmúlt év végéhez közeledve 12 747 000 aktív mobil-előfizetést regisztráltak hazánkban, mindez azt jelenti, hogy minden 100 magyar emberre 130,4 előfizetés jutott.

Az indított hívások száma is elképesztő: 2020 harmadik negyedévében közel 2 milliárd hívást kezdeményeztünk mobiltelefonjainkról, ezen hívások száma pedig meghaladta az 5 milliárd percet!

A számok elképesztőek, egyben jól mutatják, hogy elsődleges kommunikációs eszközünk a mobiltelefon. No, de mi a helyzet a jó öreg vonalas telefonnal?

Jelentjük, köszöni szépen, jól van, és bár lassú, de biztos léptekkel halad a technikai elavultság felé, még mindig tényező a kommunikációs piacon.

2020 végéhez közeledve 3 154 000 bekapcsolt, aktív vonalas előfizetés volt hazánkban, az ezekről indított hívások száma pedig negyedévenként elérte a 143 milliót.

Az előfizetések száma egyébként érdekes módon évek óta stabil szintet tart, sőt, kisebb hullámzás után 2020-ban több volt a vonalas előfizetések száma, mint 2016-ban. Míg 2016 elején 3,126 millió előfizetés létezett Magyarországon, addig tavaly már a fentebb említett 3,154 millió.

Érdemes ugyanakkor figyelembe venni, hogy szolgáltatók előszeretettel ajánlják plusz szolgáltatásként a vonalas telefont, sokszor megrendelése esetén még költségcsökkentő tételként is. Vagyis, ha valaki internet és televízió szolgáltatást rendel, a vonalas telefon megrendelésével olcsóbban kapja meg a három szolgáltatást, mint vonalas telefon nélkül a másik kettőt.

Az árukapcsolás azonban nem tesz rosszat a vonalas telefonoknak, 2020-ban minden negyedévben 800 és 900 millió perc között alakult a vonalas telefonokról indított beszélgetések hossza, vagyis nagyon úgy fest, egyelőre még stabil a bizalom az otthonunkhoz vagy épp irodánkhoz kötött telefonálás irányába.

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek