InnoSchool – Hamarosan elkészül a továbbfejlesztett tananyag és játékInnoSchool – Hamarosan elkészül a továbbfejlesztett tananyag és játék
A tananyag első koncepciója még 2018-ban született meg, célja a középiskolás diákok vállalkozói ismereteinek bővítése volt egy olyan élményalapú oktatási szemlélet bevezetésével, amelynek központi eleme egy digitális játék.
A böngészőből indítható játékban a diákok saját virtuális vállalkozásukat dolgozhatják ki az ötlettől az üzleti tervig. A tananyag külön érdeme, hogy a vállalkozói készségek fejlesztése mellett a társadalmi vállalkozásokat is fókuszába helyezi. A tanulók hat témakörhöz – idősgondozás, gyermekjólét, környezetvédelem, vidéki térségek, munkaerő-elvándorlás és kirekesztett csoportok – kapcsolódó kihívásokat és társadalmi szükségleteket ismerhetnek meg és ezek megoldására hozhatják létre saját virtuális vállalkozásukat.
A tananyag sikerességében nagy szerepe van a középiskolai tanároknak, ezért a projekt keretében a tanári kézikönyv mellett készül egy jó gyakorlat katalógus is, amelyben sikeres társadalmi vállalkozásokról találhatnak további információkat a tananyagot oktató tanárok. Emellett megkezdődött a további funkciókkal kibővített digitális játék, az InnoSchool X fejlesztése is.
Az új szemléletű oktatóanyaggal hazánkban eddig több mint 150 diák ismerkedett meg és játszotta végig a játékot tanári vezetés mellett. Az elmúlt hetekben pedig további 20 magyar középiskola és középiskolai tanár ismerhette meg a projekt eredményeit online roadshowk és szemináriumok keretében.
A programról további információkat talál az alábbi oldalakon:
http://www.interreg-danube.eu/approved-projects/innoschool
http://www.kdriu.hu/innoschool/
Project co-funded by European Union funds (ERDF, IPA, ENI)
A projekt A Duna Transznacionális Programból, az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával, az Európai Unió és a Magyar Állam társfinanszírozásával valósult meg.