2 hónapnál régebbi cikk

A Kékszalagon is remekül szelte a habokat a Gardazzurra
A Kékszalagon is remekül szelte a habokat a Gardazzurra

Abszolút 29. helyen ért célba az idei Kékszalagon a Gardazzurra, kategóriájában pedig megszerezte a harmadik helyet!

Miután abszolút első helyezést ért el a Bor- és Pezsgőregattán a gyönyörű Gardazzurra – melynek legénységében a székesfehérvári Séllei Norbert kezelte a nagyvitorlát –, jött a Kékszalag, ahol szintén sikeresen szelte a habokat a hajó.

Kapcsolódó
Megnyerte a Bor- és Pezsgőregattát a Gardazzurra

Abszolút első helyezést ért el a Bor- és Pezsgőregattán a gyönyörű Gardazzurra, melynek legénységében a székesfehérvári Séllei Norbert kezelte a nagyvitorlát.

A Balaton legrangosabb és legnagyobb vitorlás versenyén a cél mindig a magyar tenger megkerülése. A mezőny idén is Balatonfüredről rajtolt. Az első pályajelet a szervezők a Balatonkenese előtti vízterületen tűzték ki, a másodikat pedig Siófoknál. Innen kellett tovább haladniuk a versenyzőknek a Tihanyi-szoroson (Csövön) át a Keszthelyi-öbölben elhelyezett harmadik pályajelig. Keszthely után aztán bő vitorlákkal sietett mindenki vissza a balatonfüredi befutóra. A limitidő 48 óra volt.

„Az idei versenyen a nehézség egyben a könnyebbséget is jelentette, ami nem volt más, mint a sportos szél” – mesélte Séllei Norbert. – „Tudni kell, hogy egy ilyen próbán a táv száz százalékában maximálisan kell figyelni mindenre: a folyamatos vitorlaállításokra, a reffelésekre (a vitorlafelület csökkentésére), a vitorlaváltásokra (bőszeles, alapvitorlák és könnyűszeles vitorlák folyamatos váltására). Mindez hatalmas koncentrációt igényelt az egész versenyen, ráadásul néhol igen erős széllel megküzdve. A hajót egyensúlyban tartó trapézos legénység feladata ilyen szélviszonyok mellett is sokkal nehezebb, nagyobb terhelést kap mindenki.”

Norbi emlékei szerint ez volt az első olyan Kékszalag (amin részt vett), ami alatt a folyamatosan fújó szél volt a jellemző. Az erős szeles Kékszalagot mi sem bizonyítja jobban, minthogy a győztes katamarán a Fifty-Fifty - aki a verseny eddigi rekordját is tartotta - új csúcsidővel ért célba.

A Gardazzurra is hatalmas időt ment: 16 órán belül sikerült a távot teljesítenie. A csapat tagjai Simó Béla (kormányos), Csesznegi-Fényes Dávid, Dombai Dávid, Juhász Ágoston, Tóth Ákos, Kozba Attila, Koós Szabolcs, Noll Gergely, Harangozó László, Csordás Péter és Séllei Norbert voltak.

A hajó az abszolút 29. helyen ért célba, ami egy ilyen erős mezőnyben előkelőnek mondható. Az eddigi legjobb helyezéseik: abszolút 6. hely, osztály 2. és 3. hely. Mindezt úgy, hogy az 54. Kékszalagon idén több, mint 500 hajó rajtolt el. Mindemellett a Gardazzurra megszerezte kategóriájában a 3. helyet!

„Hiába készül fel az ember precízen egy ilyen hosszú versenyre, mégis történnek technikai malőrök” – árulta el a fehérvári fiatalember. – „Most például egy vitorla levételnél elszabadult a felhúzó kötél, és a vitorla a hajó mögött landolt a vízben. Nem kis feladat volt kiszedni a vízből. A művelet az is megnehezítette, hogy mindez egy pályajel kerülésénél történt. A Kékszalag előtti versenyek egyébként számunkra egyben edzések is. Mégis, az idei Kékszalag főpróbája maga a Kékszalag volt. Egy új vitorlaszett került ugyanis a hajónkra ebben az évben, ami talán az eddigi legjobb szettünk. A Gardazzurra így nagyon stabil még erős szélben is, és a sebessége jóval nagyobb lett, mint eddig. Ennek is köszönhető a mostani remek eredményünk.”

Borítókép: Dr. Mercz Dénes
Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek