Elhalasztják a január 9-től tervezett járatszámcsökkentés bevezetését FehérváronElhalasztják a január 9-től tervezett járatszámcsökkentés bevezetését Fehérváron
December 6-án, rendkívüli Kormányinfón jelentették be: azonnali hatállyal megszűnik az üzemanyag-ársapka.
"Ez a következő időszakban felértékelheti a közösségi közlekedés szerepét. Bár a város sincs könnyű pénzügyi helyzetben, meggyőződésünk szerint most is segítenünk kell az embereknek, különösen a téli időszakban. Most – bár pénzügyileg, a veszteség folyamatos növekedése miatt indokolni lehetne – mégsem csökkentjük a menetrendet. Ugyan nem tudjuk megbecsülni, mekkora növekedést hozhat az utasszámban az üzemanyagárak emelkedése, a mostani helyzetben azt fogom javasolni a pénteki közgyűlésnek, hogy halassza el a január 9-től tervezett járatcsökkentést" - tette közzé Cser-Palkovics András polgármester Facebook-oldalán.
Az eredeti terv szerint nem érintette volna a menetrendmódosítás a csúcsidei járatokat, ám így sem léptetik életbe változást, még a kiemelkedően magas veszteség ellenére sem.
"Tudni kell, hogy a helyi buszközlekedés brutális, idén várhatóan 2,1 milliárd forintos veszteséget termel, amit az Önkormányzat saját forrásaiból kell odaadjon a Volánnak. Ez a veszteség az utolsó "normális" évben, 2019-ben „még csak” 800 millió forint körül volt, az se kevés pénz, de még menedzselhető volt a város számára" - hangsúlyozta a polgármester.
Azt írja, a Volán eddig is nagykereskedelmi piaci árat fizetett az üzemanyag után, jelentős részben ennek is köszönhető a veszteség kétszeresre emelkedése. A cég eddig nem jelzett problémát az üzemanyag-ellátás kapcsán. A posztban kitért a kedvezményes diákbérletre is.
"Kérdésként szokott felmerülni, hogy ha ekkora a veszteség, akkor miért tartjuk fenn a rendkívül kedvezményes diákbérletek rendszerét? Három okból: Minden lehetséges eszközzel szeretnénk segíteni a fehérvári családokat. Minél több diák választja a buszt az "anyataxi" helyett, annál jobb a forgalmi helyzet csúcsidőben. Annyival többet sikerült eladni a kedvezményes diákbérletekből, hogy ez jelentős bevételt eredményezett" - emelte ki Cser-Palkovics András.
Adatgyűjtésre is alkalmas lesz a következő időszak, hiszen kiderül, okoz-e, és ha igen, mekkora utasszám-emelkedést a magas üzemanyagár. Ez a menetrend jövőbeli tervezéséhez, fejlesztéséhez fontos információ lehet - írja a polgármester.