4 hónapnál régebbi cikk

Tavasztól bővül a fehérvári buszmenetrend, járat indul az Alba Arénához is
Fehérvár Médiacentrum fotója
Simon Erika/ÖKK
Tavasztól bővül a fehérvári buszmenetrend, járat indul az Alba Arénához is

Többszöri előkészítést követően jövőre tovább bővül a helyijáratos buszhálózat Székesfehérváron. Az elmúlt időszak tapasztalatait figyelembe véve nem egyszerre, hanem ütemezetten, bizonyos időszakonként, néhány járatot érintve lépnek majd életbe a hálózatot és a menetrendet is érintő változások.

Az I. ütemet a jelenlegi elképzelések szerint tavasszal vezetnék be, írja közleményében az Önkormányzati Kommunikációs Központ (ÖKK). A székesfehérváriak a város honlapján ismerhetik meg és 2023. december 31-ig véleményezhetik a módosítás-tervezetet.

Mészáros Attila alpolgármester a témában tartott hétfői sajtótájékoztatón elmondta, hogy az I. ütemben tervezett változásokkal körülbelül 200 000 kilométerrel növekszik majd a hálózati teljesítmény, amivel együtt 2024-ben összesen mintegy 3,4 millió kilométer lesz a fehérvári helyijáratok éves futásteljesítménye. A plusz táv körülbelül 220 millió forint többletköltséggel jár, ezzel együtt Székesfehérvár Önkormányzata jövőre több mint 2,5 milliárd forint hozzájárulást fizet a közösségi közlekedési szolgáltatásért.

Az alpolgármester arról tájékoztatott, hogy az I. ütemben két fontos szempontot kellett figyelembe venni: egyrészt biztosítani kellett a várhatóan tavasz végén nyíló Alba Aréna multifunkcionális rendezvénycsarnok elérését, másrészt az elmúlt években jelentősen kibővült Alba Ipari Zónában is szükségessé vált a járathosszabbítás, hogy a munkavállalók könnyebben közelíthessék meg a Rozmaring utca környékén épült új gyáregységeket.

A módosításokkal egyes vonalak városrészeket összekötő járatokká válnak majd, illetve a déli összekötő utat is bevonják a közösségi közlekedésbe. Fontos változás továbbá, hogy minden városrész irányába indítanak járatot éjfél körül, így egyszerűbb lesz a hazajutás egy színházi előadás, bármilyen más belvárosi rendezvény, illetve a késői munkavégzés után. Eszerint a 10-es járat a Martoshegyre, a 12-es az Alsóváros - Őrhalmi szőlők irányába, a 24-es és 32-es járat az Öreghegyre, a 34-es a Felsővárosba és a Fecskepartra, illetve a 37-es a Feketehegyre, valamint a Budai útra és Kisfaludra megy majd.

A módosításokkal több városrészből teszik lehetővé a kórház közvetlen elérését. A Hunyadi utcai rendelőintézeténél a 43-as és a 44-es járatokon kívül megáll majd a 16-os, a 20-as és a 37-es járat is. További változás lesz, hogy a 13, 13A, a 13Y, a 29 és 30 járatok beolvadnak más járatokba, így ezekkel az utazók már nem fognak találkozni. Ezen buszjáratok feladatait veszik át a meghosszabbodó 12Y, 14G, 16, 20, 24, 37 és 42-es járatok. Az intézkedéstől várhatóan hatékonyabb lesz a közösségi közlekedés.

Cser-Palkovics András a Facebookon azt kérte, hogy aki teheti, éljen a lehetőséggel és előzetesen véleményezze a tervezetet:

A tervezett változások társadalmasítása, azaz a nyilvánossággal történő megismertetése december 4-vel elindult a város honlapján, ahol a módosításokat térképen és szövegesen is lehet követni, valamint  egy útvonaltervező program is használható.  A lakosság 2023. december 31-ig véleményezheti a tervezetet a buszmenetrend@szekesfehervar.hu e-mail címre eljuttatva. A beérkező észrevételeket, javaslatokat feldolgozzák, ezt követően várhatóan a februári közgyűlés tárgyalja a módosított menetrend bevezetését.

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek