Évadzáró adásához érkezett a KocsiZoomÉvadzáró adásához érkezett a KocsiZoom
2008-ban kezdtem bele az autós újságírásba, egy országos TV csatorna csapatába kerültem. Vagyis, nekem 14 évbe telt, mire lehetőségem lett egy saját autós műsort készíteni. Szabad kezet kaptam, nem volt más, csak a jogi megkötések – ezeknek amúgy is minden egyes műsorszolgáltatónak meg kell felelni.
Egy dologban biztos voltam, nem lesznek mindenre kiterjedő technikai elemzések, én továbbra is azt a részét akarom megmutatni egy autónak, amit a bal egyben ülő tapasztal vezetés közben.
Mit lát maga előtt, milyen gombokat kell megnyomni, hogy megszűnjön egy idegesítő csipogás, vagy hogy éppen mennyi hely van mögötte a második sorban utazóknak és mennyi jut a csomagoknak. És a sztori az nagyon fontos, honnan indult a modell és hol tart ma, vagyis minden adásban lesz legalább egy régebbi autó.
Emlékszem, amikor bejelentettem a hazai forgalmazóknak, ezentúl a Fehérvár Médiacentrumnak hozom el a tesztautókat, már nyitották is Excel táblázatukat és egyeztettük az időpontokat. Amikor összeállt a lista, magam is meglepődtem, mennyire változatosra sikeredett – a luxus négykerekűtől a sportautóig minden volt benne. Sőt, annyi elektromos járgány gyűlt össze, hogy végül egy külön adást is szenteltünk a hangtalanul suhanó gépcsodáknak.
Az elmúlt hét hónapom igen intenzívre sikeredett, hiszen mindamellett, hogy a tesztautókat lefilmeztem, minden egyes adást meg kellett tervezni, majd stúdióba vonulni és természetesen utómunkában rengeteget vágni.
A legtöbb munkám talán a történelmi visszatekintőkkel volt. Ezekhez órányi footage videókat néztem végig, és olykor húsz-harminc oldalnyi leírást kellett mindössze pár percnyi érdekes szövegre korlátozni. A használt modelleket viszont elég hamar beszereztem, pedig ettől tartottam egy kicsit az elején.
Már az induló adás előtt egyik kollégám édesapja felajánlotta a segítségét, mivel használt gépjárművekkel foglalkozik és hallotta min töröm a fejem. Ugyanakkor a munkatársak közül is többen járnak pont olyan kocsival, amire szükségem volt a műsorban és azokat is leforgathattam – ezúton is hála és köszönet mindenkinek!
Nem is jöhetett volna jobbkor az MG hazai debütálása, vagy hogy fedél alá hozták a Geely magyarországi rajtját, hiszen induló műsorként ezekre is kaptunk meghívást és természetesen ott is voltunk. Szóval mozgalmas időszak végére kerül most pont. Elérkeztünk az évadzáró adáshoz.
Hogy mi maradt? Mondhatni, keretes szerkezet lett a vége, ugyanis míg a debütáló műsorban Suzukival kezdtünk, az utolsóba is jutott a japán márkából. Időközben ugyanis az S-Cross is megkapta azt a strong hibrid hajtásláncot, ami a Vitarában már szolgál egy kis ideje. A két modell segítségével megmutatom, milyenre sikerült a Suzuki saját fejlesztésű rendszere.
Ha már hibrid, a legújabb Honda Civic kizárólag vegyes tüzelésű erőforrással mutatkozott be Európában. Van azonban az autónak egy olyan részlete, ami nem biztos, hogy mindenkinek tetszeni fog, főleg, aki hasonlóan magasról ül be egy autóba, mint én.
De megmutatom azt is, milyen volt a legelső városálló Nissan, a Qashqai és hogy milyen az aktuális generációja, továbbá szakember segítségével utána járunk, a különböző hibridek olajcseréjére jobban oda kell-e figyelni, mint a hagyományos tüzelésű erőforrással hajtott autóknál. Érdemes lesz tehát minket nézni!
Ne feledjék, a KocsiZoom évadzáró epizódja január 28-án, 18:25-kor lesz a Fehérvár Televízióban, majd a korábbi adásokkal együtt bármikor visszanézhető a TV YouTube-csatornáján!