1 évnél régebbi cikk

Digital Scream kontra Naughty By Nature: ezt hallgatta a világ 30 esztendeje
·Zeneslágerlista·Utolsó frissítés: undefined
Fehérvár Médiacentrum fotója
Wikipedia
Digital Scream kontra Naughty By Nature: ezt hallgatta a világ 30 esztendeje
·Zeneslágerlista·Utolsó frissítés: undefined

A Naughty By Nature megcsápoltatta a fél világot, de nagyon imádtuk a Depeche Mode, a Snap!, a 2Unlimited, Bon Jovi és a House Of Pain aktuális slágerét is, miközben itthon a Digital Scream szép és szőke szomszédjára vártunk. Ezt hallgatta a világ 1993 második havában.

Utunkat kezdjük a ködös Albionban, nézzük, mik voltak a slágerek 1993 második havában a brit UK Top40élmezőnyében. Ez a hónap egy komoly váltás hozott a slágerlista élén, elköszönt ugyanis az első helytől Whitney Houston és az „I Will Always Love You”, mely összesen 10 héten át vezette a brit Top40 összesítését. Az új listavezető a 2Unlimited lett, a belga-holland dancefloor csapat már korábban is letette névjegyét a csatornán túl, és összességében is sikeres formációnak számított Nagy-Britanniában.

A két belga producer, Jean-Paul de Coster és Phil Wilde által életre hívott, a színpadon pedig a holland duó, az énekesnő Anita Doth és a rapper Ray Slijngaard által képviselt formáció összesen nyolc Top10-es slágert tudhatott magáénak a brit charton, ezek közül azonban csak egy, a „No Limit” lett listavezető. A dal 1993 februárjának elején lépett az első pozícióba és ezt a helyet 5 héten át meg is tartotta, ráadásul összesen nem kevesebb, mint 12 hétig volt ott a Top10 dal között!

A dancefloor vonal mellett az éppen hódító és kedvelt brit fiúbandák is képviseltették magukat a legjobbak között 1993 februárjában: a Take That a „Why Can’t I Wake Up With You”, az East17 pedig a „Deep” című dallal volt ott az első tízben.

Ugyancsak beköszönt az élbolyba a klasszikus fiúbandának még véletlenül sem nevezhető Depeche Mode, melynek ekkor jelent meg a sorrendben nyolcadik, „Songs Of Faith And Devotion” címet viselő albuma. Erről az első kislemez az „I Feel You” lett, mely rögtön a nyolcadik helyen nyitott, igaz, huzamosabb ideig nem tudott megragadni a Top10-ben.

Ami a további slágereket illeti: 1993 második havában olyan dalok tűntek fel a brit lista élmezőnyében, mint a Snap! és az „Exterminate”, Michael Jackson és a „Give In To Me” vagy épp Rod Stewart és a „Ruby Tuesday”.

Menjünk tovább Németországba, ahol az Offizielle Deutsche Charts élén nem volt változás, az első helyet január végén megszerző Whitney Houston és az "I Will Always Love You" hat hétig, egészen március elejéig megtartotta első helyét.

Természetesen a tragikus sorsú énekesnő és világslágere mögött nagy volt a tülekedés a jobbnál-jobb helyekért. A dobogóra odaért a Snap!, mely Niki Haris személyében egy remek hangú énekesnővel megerősítve támadta a listákat, az "Exterminate" pedig telitalálatnak bizonyult. Németországban az eurodance-nóta 23 hétig volt a slágerlistán, elérte a dobogót, a Top10-ben pedig összességében nyolc hetet töltött.

Ami a további dalokat illeti, 1993 februárjában  az Offizielle Deutsche Charts élmezőnyében ott volt az Inner Circle és a "Rock With You", a Die Toten Hosen és a "Sascha", valamint az első sikere után új slágerével, az "Only With You" című dallal is befutó Captain Hollywood.

Ami az öreg kontinens további országait illeti, az első helyet gyakorlatilag két nóta bérelte ki magának. Whitney Houston és az „I Will Always Love You”  első volt még Franciaországban, Belgiumban, Svédországban, Dániában, Norvégiában, Svájcban és Ausztriában, de élre állt az EHC100, vagyis az EuroChart100 slágerlistáján is.

A 2Unlimited és a „No Limit” Nagy-Britannia mellett megszerezte az első helyet Hollandiában és Finnországban, de a skandináv országokban kiválóan ment a Faith No More is, mely az „Easy” és a „Be Agressive” dalokat adta ki egy maxin, ez pedig a hűvösebb északon telitalálatnak bizonyult, valamennyi skandináv országban Top10-be jutott a kiadás.

Menjünk tovább a tengerentúlra, nézzük mi minden történt a Billboard Hot100 élén 1993 februárjában. A hónapot az első helyen kezdő Whitney Houston és az „I Will Always Love You” továbbra is kitartott, az egész februárt az első helyen töltötte. Mögötte persze nagy volt a versengés a dobogós helyekért, ebben az egyik legjobbnak Peabo Bryson és Regina Belle bizonyult, a duó az Aladdin című Disney-produkció főcímdalával, az „A Whole New World” című nótával szinte az egész hónapot a második helyen töltötték.

Kiválóan teljesített a kilencvenes évek hip-hop zenéjének egyik alapköve, a legendás Naughty By Nature is, mely a „Hip Hop Hooray” című dalával a rap-történelem egyik kulthimnuszát alkotta meg.  Treach (Anthony Criss), Vin Rock (Vincent Brown) és DJ Kay Gee (Keir Lamont Gist) dal a mai napig alapzene egy magára valamit is adó old-school funky-partinak, a maxi anno a tengerentúlon átlépte az egymillió eladott példányszámot.

Érdekesség, hogy klipjében a rapvilág színe-java feltűnik egy-egy villanás erejéig, a teljesség igénye nélkül Queen Latifah, Monie Love, Eazy-E, Tupac Shakur, a Kris Kross és a Run-D.M.C. is megjelenik a Spike Lee rendezte klipben. Az elmúlt években ugyanakkor különösebb indoklás nélkül (vélhetően egy, a háttérben zajló jogi vita miatt) az Eazy-E-t bemutató képkockákat általánosra cserélték a klipen, és ezt követően újra feltöltötték azt a népszerűbb videómegosztókra. Így most két különböző verzió is elérhető és megtalálható.

A Billboard Hot100 élmezőnyében ott volt még ekkor a Duran Duran és az „Ordinary World”, Prince és a „7”, valamint Bon Jovi és a „Bed Of Roses”.

A Billboard hivatalos dance listáján is nagy volt a versengés, olyan kiváló talpalávalók fordultak meg a dobogón, mint Rupaul és a „Supermodel”, a House Of Pain és a „Shamrocks and Shenanigans (Boom Shalock Lock Boom)”, vagy épp az Arrested Development és a „Mr. Wendal”.

Utazásunk végén nézzük a hazai palettát a MAHASZ eladási listája alapján. 1993 elején kiválóan teljesített több olyan album is, mely az adott formáció bemutatkozó anyaga volt. Ezek közül egy bizonyos album azonban egészen új hangzást jelentett a hazai zenei palettán, a Digital Scream és első albuma, a „The Mixx” az a kiadvány volt, melyet lehetett ugyan szeretni vagy épp nem szeretni, de markáns véleménye mindenkinek volt róla.

A többségnek pozitív, a különleges hangzásvilág összességében betalált, DJ Yano vezetésével a Digital Scream bőven a lista első felében vert tanyát. Az album legnagyobb slágerének a „Hé Várj” bizonyult, melynek több remixe is párhuzamosan futott be szép ívet a szórakozóhelyeken és a házibulikon.

Ezek voltak tehát a legnagyobb slágerek 1993 februárjában, folytatás egy hónap múlva, 1993 márciusának legnagyobb slágereivel!

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek