Érkezik a havi díjas Viber: itt a Viber Plus
Fehérvár Médiacentrum fotója
Viber
Érkezik a havi díjas Viber: itt a Viber Plus

Az online térben is egyre élesebb a verseny a felhasználók kegyeiért. Kiváltképpen ha az online kommunikációra, mint alap szolgáltatásra gondolunk.

Jó ideje láthatjuk, hogy az internet adta lehetőségek az elmúlt tíz évben hogyan alakultak át. Eleinte szinte mindent ingyen használhattunk, csak legyen felhasználó, aki a szolgáltatásokat használja. Vannak platformok, melyek most is ezen az elven működnek. Elég csak a legnagyobbakra gondolnunk: Google, Facebook. Bár az összképhez hozzátartozik, hogy az ingyenesség általában csak addig tart, amíg a bankkártyánkat nem kell elővenni, mert ugye a szolgáltatás használatáért cserébe adjuk a személyes (böngészési) adatainkat. Önként és dalolva, csak hadd használhassuk a szolgáltatást.

Az online tér felhasználási szokásai és a szolgáltatók hozzáállása is állandóan változik. Minden cég keresi a felhasználók kegyeit, bár időről időre mi felhasználók azt érezzük, hogy inkább a pénzünkre hajtanak. Igaz is lehet, hiszen ezek a szolgáltatások is alapvetően gazdasági társaságok, melyek a bevételeikből élnek. Nekik is vannak költségeik, no meg aztán magát a szolgáltatást is fenn kell tudni tartani, működtetni kell. Mert aztán meg ha nem működik, akkor mi felhasználók háborgunk a legjobban. Szóval bevétel és pénz nélkül nem megy.

Ennek módjai azonban eltérőek és látjuk, hogy a szolgáltatók üzletpolitikája is hónapok, évek alatt időnként hogyan változik. A Netflix az egyik legjobb példa, miként a stabilan havidíjas (reklám mentes) szolgáltatást hogyan keverik a nyomott áras, de reklámokkal kevert előfizetéssel.

Fizetős Viber?

Az üzletpolitika egy igen kényes kérdés, de szerencsére ezt nem nekünk felhasználóknak kell megalkotnunk. A Rakuten marketingesein van most a figyelem fókusza, akik az eddig ingyenes, bár reklámokkal alaposan agyon tömött Vibert próbálják átpozicionálni.

Kapcsolódó
Nem áprilisi tréfa: Tavihar viharjelző okostelefonokra

Az idei húsvét kicsit bolondosra sikeredett, lévén a húsvéthétfő bolondok napjára esett, melyet az időjárás sem hagyott szó nélkül a maga közel 30 fokos meglepetésével. De április 1-je nem csak ezért érdekes.

A Viber egy igen népszerű és eddig ingyenesen használható üzenő platform volt, bár aki használja az tudja, hogy az a mennyiségű reklám, melyet belezsúfoltak az elmúlt években, az már-már élhetetlenné tette kicsit. Még akkor is, ha a hazai csomagküldő cégek is előszeretettel használják értesítési csatornaként.

Viber Plus

Természetesen a Viber ingyenessége összességében nem szűnik meg, csak a szolgáltatás változik kicsit. Ha az utóbbi időben untuk már a Viber állandóan pittyegő névnapi, reklám és egyéb nem ritkán tolakodó értesítéseit, akkor most itt a lehetőség, hogy visszakapjuk a pár évvel ezelőtti visszafogottabb, de mégis szuperül funkcionáló üzenő alkalmazást. De persze csak ha fizetünk is érte, havonta 999 forintot. 

Persze nyilván a fent leírtak a valóságnak csak egy nagyon leegyszerűsített verziója, mert a havidíj fejében egy sor újdonság és kényelmi funkció is az ölünkbe hullik, mint extra funkció.

Ilyenek például a hangüzenetek szöveggé konvertálása, a láthatatlan üzemmód, a hirdetésmentesség, az üzenetek nyom nélküli törlése, egyedi alkalmazásikonok, a személyre szabott támogatás, a korlátlan számú matrica és az ellenőrzött jelvény bevezetése.

A Viber Plust fokozatosan élesítik hazánkban a felhasználók számára. Igény esetén az alkalmazás jobb alsó sarkában található Továbbiak menüből érhetjük el az előfizetéses szolgáltatást. De az eddig ingyenes funkciók továbbra is azok maradnak, amennyiben nem élünk a lehetőséggel, akkor nincs egyéb teendőnk.

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek