Közlekedés, buszok és Alba Ipari Zóna - lakossági fórum volt Kisfaludon
Közlekedés, buszok és Alba Ipari Zóna - lakossági fórum volt Kisfaludon

Alba Ipari Zóna, közlekedés és az Aranybulla - csak néhány téma, amelyről szó volt a kisfaludi lakossági fórumon, amelyet Róth Péter, a városrész önkormányzati képviselője tartott a Közösségi Házban kedden.
Az eseményen részt vett Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere, Milus Gábor, Székesfehérvár rendőrkapitánya, Steigerwald Tibor, a Depónia Nonprofit Kft. ügyvezetője, Bozai István városgondnok és Nagy Zsolt, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője is, akik szintén személyesen tudtak választ adni a felmerülő kérdésekre.
Róth Péter önkormányzati képviselő kiemelte, hogy múlt héten pénteken fogadta el a város költségvetését a Közgyűlés és a héten elindult az a lakossági fórumsorozat:
A Fő utcai árok kitakarításáról kérdezett egy lakó. Kinek a feladata az árkok tisztítása ezen a területen?
Bozai István városgondnok elmondta, hogy a Főút és mellette az árok is a Magyar Közút kezelésében van és megkérik az út fenntartóját az árok kitakarításra.
Milyen tervek vannak az Alba Ipari Zónával és az Aranybulla környékével?
Az Aranybulla mellett elkészült az új nyilvános toalett és egy kerékpáros szervizpontot hoz létre még idén a város az Aranybullánál. Az Alba Ipari Zónában pedig nincsenek új fejlesztési tervek, tavaly megvalósult az Aréna beruházással együtt az útkapcsolat a Nagyszombati úttól a Seregélyesi útig. Az ottani telkek magántulajdonban vannak és egy szálloda, illetve egy üzletközpont építéséről van tudomása a városnak, továbbá egy kerékpáros vendéglátóhely/megálló is tervben van. Mint azt Cser-Palkovics András polgármester kiemelte új buszmegállók lesznek még a területen. Az Alba Ipari Zóna beépítése egyébként a végéhez közeledik és lassan teljesen megtöltik azt a vállalkozások. Kérdésre válaszolva a város polgármestere kiemelte, hogy nem lesz semmiféle akkumulátor gyár vagy ezzel foglalkozó üzem Fehérváron és nem is volt ilyen megkeresés semmilyen vállalattól a város irányába.
A kisfaludi Fő utca forgalma miatt a gyalogos átkelőhelyen lehetne-e olyan okoszebrákat telepíteni a biztonság érdekében, mint ami egyre több helyen van Fehérváron?
Róth Péter önkormányzati képviselő elmondta, hogy a város költségvetése tartalmazza, hogy egy fényjelzéssel ellátott nagy méretű jelzőtábla kerül ki hamarosan a gyalogos átkelőhöz, ami ezáltal biztonságosabbá válik. Fehérvár rendőrkapitánya kiemelte a lakossági fórumon, hogy Kisfaludon az elmúlt időszakban semmilyen olyan bűncselekmény vagy komolyabb közlekedési esemény nem történt, ahol a rendőröknek intézkedniük kellett volna.
A 37-es buszt be lehetne-e hozni Kisfaludra, mert azzal mindenhova el lehet jutni a városban?
Az augusztus elejétől életbe lépő járatbővítés még nem tartalmazza ezt a tervet. A városi tömegközlekedés fenntartására csak az idei évben 5.3 milliárd forintot költ az önkormányzat - hangzott el a fórumon. Megoldás lehet és az lenne a legideálisabb, ha a helyi és a helyközi buszközlekedést jobban össze lehetne hangolni, amivel kapcsolatban egyeztet a város a szolgáltatóval. A buszközlekedéssel kapcsolatban a város polgármestere elmondta, hogy szeretné bővíteni az elektromos buszok számát Székesfehérvár és ha erre lesz pályázat, akkor azon mindenképpen indulni fog a város.
Mikor lesz felújítva az Erdősor Kisfaludon?
Az utca szilárd burkolatának elkészítése 13.7 M Ft-ba kerül és a város szándéka, hogy aszfaltos utat építsen az Erdősoron.
A murvabánya meddig működik még Kisfalud mellett?
Az évtized végéig megtörténik a bányarekultiváció, amit szigorúan ellenőriz a hatóság is. A szomszédos természetvédelmi terület pedig „szent és sérthetetlen.” - emelte ki Nagy Zsolt irodavezető.