Az intim egészségügy a marketing tükrében
Az intim egészségügy a marketing tükrében

Ide tartoznak az intim lézerkezelések is, amikről sokan alig tudnak valamit, pedig egy egészséget javító technológiáról van szó, ami robbanásszerűen fejlődik. Mindez hiába, hiszen a kommunikáció gyakran elmarad, így nehéz eladni valamit, amiről az emberek nem tudnak, vagy csak nagyon keveset.
Nő a piac, akadozik a kommunikáció
Az elmúlt években jelentősen megnőtt az igény az esztétikai és funkcionális kezelések iránt. Mindez a technológia fejlődésének és annak is köszönhető, hogy egyre nő az életminőséget javító kezelések iránti érdeklődés. Ennek ellenére a legtöbb klinika még mindig rendkívül óvatos, sőt, nagyon visszafogottan kezeli ezt a témát, legalábbis a marketing szintjén biztosan. A FutureManagement egészségügyi marketingje azonban sokat segíthet abban, hogy elhagyjuk a bizonytalanságot, hogy szégyenérzet nélkül tudjunk kommunikálni a leendő páciensekkel.
Mivel érzékeny témáról van szó, így az első és legfontosabb, hogy empatikusan kommunikáljunk az emberekkel. A célcsoport nem csupán pácienseket takar, hanem olyan nőket, akik jó ideje küzdenek különféle problémával, betegséggel. Emellett azokról a hölgyekről is szó van, akik szégyellik a tüneteiket, nem tudják, hogy hol kaphatnának szakmai segítséget. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a marketing ne pusztán egy diagnózist mutasson be, egy kezelést írjon le, hanem a megoldásra, az életminőség javulására fókuszáljon.
A bizalom a legfontosabb!
Az intim kezelések területén a bizalom az egyik legfontosabb, ha nem a leglényegesebb tényező. A legtöbb nő nem fog egy hirdetés alapján időpontot kérni, azonban ha mégis azt érzi, hogy valódi szakértelem és empátia áll amögött, amit a klinikán nyújtani tudnak, akkor lehet, hogy mégis bennünket választ.
Javasolt például az orvos-szakértői tartalom készítése, ami lehet videó, blogcikk, interjú, valamint érdemes feltüntetni páciensek által megírt véleményeket, korábbi sikeres történeteket, megosztani azokat a közönséggel. Sőt, még jobb ennél olyan videók gyártása, ahol lehet kérdezni az orvostól, ezáltal még közelebb hozhatjuk magunkat a beteghez. A jó hír az, hogy ezek az edukatív tartalmak segíthetnek megszüntetni a tabukat, olyan kérdésekre választ adni, amivel kapcsolatban esetleg máshol nem kapnak segítséget.
Mindennek a kulcsa a célzott kommunikáció
Az intim egészség marketingje nem a legalkalmasabb arra, hogy plakátokon vagy a tévében hirdessük a klinikát. De nagyon jól tud működni egy zárt, célzott csatornán, egy megbízható felületen, ahol a hölgyek biztonságban érzik magukat. Ilyen lehet egy női Facebook-csoport, egy hírlevél-sorozat, esetleg edukatív e-bookok vagy mini tanfolyamok.
A bizalmi tér megteremtése rendkívül fontos annak érdekében, hogy a leendő páciensek azt érezzék, nem nyilvánosan, mindenki szeme láttára fordulnak orvoshoz, hanem diszkréten, és bizalommal telve.