Az intim egészségügy a marketing tükrében
Fehérvár Médiacentrum fotója
pexels/Sora Shimazaki
Az intim egészségügy a marketing tükrében

Az egészségügyi marketing egyik fő kihívása manapság, hogy amikor intim egészségről beszélünk, akkor ez egy igen kényes téma, ami fontos, ennek ellenére mégis tabunak számít.

Ide tartoznak az intim lézerkezelések is, amikről sokan alig tudnak valamit, pedig egy egészséget javító technológiáról van szó, ami robbanásszerűen fejlődik. Mindez hiába, hiszen a kommunikáció gyakran elmarad, így nehéz eladni valamit, amiről az emberek nem tudnak, vagy csak nagyon keveset.

Nő a piac, akadozik a kommunikáció

Az elmúlt években jelentősen megnőtt az igény az esztétikai és funkcionális kezelések iránt. Mindez a technológia fejlődésének és annak is köszönhető, hogy egyre nő az életminőséget javító kezelések iránti érdeklődés. Ennek ellenére a legtöbb klinika még mindig rendkívül óvatos, sőt, nagyon visszafogottan kezeli ezt a témát, legalábbis a marketing szintjén biztosan. A FutureManagement egészségügyi marketingje azonban sokat segíthet abban, hogy elhagyjuk a bizonytalanságot, hogy szégyenérzet nélkül tudjunk kommunikálni a leendő páciensekkel.

Mivel érzékeny témáról van szó, így az első és legfontosabb, hogy empatikusan kommunikáljunk az emberekkel. A célcsoport nem csupán pácienseket takar, hanem olyan nőket, akik jó ideje küzdenek különféle problémával, betegséggel. Emellett azokról a hölgyekről is szó van, akik szégyellik a tüneteiket, nem tudják, hogy hol kaphatnának szakmai segítséget. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a marketing ne pusztán egy diagnózist mutasson be, egy kezelést írjon le, hanem a megoldásra, az életminőség javulására fókuszáljon.

A bizalom a legfontosabb!

Az intim kezelések területén a bizalom az egyik legfontosabb, ha nem a leglényegesebb tényező. A legtöbb nő nem fog egy hirdetés alapján időpontot kérni, azonban ha mégis azt érzi, hogy valódi szakértelem és empátia áll amögött, amit a klinikán nyújtani tudnak, akkor lehet, hogy mégis bennünket választ.

Javasolt például az orvos-szakértői tartalom készítése, ami lehet videó, blogcikk, interjú, valamint érdemes feltüntetni páciensek által megírt véleményeket, korábbi sikeres történeteket, megosztani azokat a közönséggel. Sőt, még jobb ennél olyan videók gyártása, ahol lehet kérdezni az orvostól, ezáltal még közelebb hozhatjuk magunkat a beteghez. A jó hír az, hogy ezek az edukatív tartalmak segíthetnek megszüntetni a tabukat, olyan kérdésekre választ adni, amivel kapcsolatban esetleg máshol nem kapnak segítséget.

Mindennek a kulcsa a célzott kommunikáció

Az intim egészség marketingje nem a legalkalmasabb arra, hogy plakátokon vagy a tévében hirdessük a klinikát. De nagyon jól tud működni egy zárt, célzott csatornán, egy megbízható felületen, ahol a hölgyek biztonságban érzik magukat. Ilyen lehet egy női Facebook-csoport, egy hírlevél-sorozat, esetleg edukatív e-bookok vagy mini tanfolyamok.

A bizalmi tér megteremtése rendkívül fontos annak érdekében, hogy a leendő páciensek azt érezzék, nem nyilvánosan, mindenki szeme láttára fordulnak orvoshoz, hanem diszkréten, és bizalommal telve.

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek