Egy messzi-messzi galaxisban - Star Wars: Battlefront II tesztEgy messzi-messzi galaxisban - Star Wars: Battlefront II teszt
Külcsín
A Star Wars filmsorozat az akkor még Csillagok Háborúja néven futó kezdődarabját 1977-ben láthatta először a nagyérdemű és azóta a brand egy olyan világkörüli hódítóútra indult, amely még most is tart. Sőt, lehet, hogy csak most kezdődik igazán?
Nyolc eszméletlen film és megannyi sikeres sorozat, illetve könyv igazolja a Star Wars töretlen sikerét. Természetesen ebből a szórásból a gamer piac sem maradhatott ki, így maga a nagymester, George Lucas videójáték-fejlesztő cége a LucasArts jobbnál-jobb darabokkal örvendeztette meg a rajongókat.
Így születhettek meg olyan legendás darabok, mint a Star Wars: Rogue Squadron, a Star Wars: Episode I: Racer, a Jedi Knight sorozat, amely a valaha volt legjobb Star Warsos kalandjáték, a Star Wars: Episode II és Episode III között játszódó FPS, a Republic Commando, életem játékai a Star Wars: Knights of the Old Republic I-II., majd a teljesen megőrülős The Force Unleashed sorozat egészítette ki a sort. Végül pedig 2004-ben kijött az előző generáció Star Wars: Battlefrontja is, amelynek köszönhetően egy Battlefieldhez hasonló területfoglalós, háborús akciójátékkal játszhattunk.
A Star Wars: Battlefront igencsak közkedvelt játék lett, hiszen ki ne szerette volna újra átélni a Skywalker-saga legnagyobb csatáit és hentelni az ellenséget? A sikerre való tekintettel jött a folytatás, a Battlefront II, amely növelte a tétet és még grandiózusabb hadszínterekre kalauzolta el a gamereket. Ez után jó pár éves csend állt be a sorozat háza táján és bár rebesgették, hogy készül a Battlefront III, a 2013-as Mickey egeres (The Walt Disney Company) felvásárlás, majd a LucasArts megszűnése utána teljesen leállították a projektet.
A Disney persze nem tétlenkedett sokáig és miután egy huszárvágással semmissé tették a korábbi játékok történeteit, azaz kikapták őket a hivatalos kánonból, 2015-ben a boltok polcaira került a rebootolt csökkentett üzemmódos, sokak szerint csak tech demo szintű Battlefrontot, hogy aztán két év múlva érkezzen a teljes Star Warsos háborús élmény, tokkal-vonóval, egyjátékos kampánnyal mindennel együtt a Battlefront II.
Sztori
A sokak által várt sztori módról sok újat nem fogok tudni mondani, ugyanis az előzetesek ezt már simán megtettek helyettem. A Battlefront II története elegánsan összeköti a Jedi visszatér és az Ébredő erő eseményeit. Ennek megfelelően rögtön az elején belecsöppenünk a tutiba és a Lázadók egyik hajóján találjuk magunkat, ahol is a Birodalom elit egységének a parancsnokának, Iden Versionak a bőrébe bújva kell kiszabadulnunk a fogságból.
Aztán jöhet a Jedi visszatér és az endori csata, ahonnan premier plánból nézhetjük végig a második Halálcsillag és az Uralkodó elpusztulását. Hősnőnk innentől kezdve azt sem tudja, hogy mihez kezdjen és a már-már szokásos Star Warsos pálfordulást követően a Lázadókkal cimborálva nekimegy a Birodalom maradék egységeinek.
Tudom, tudom, kicsit elcsépeltnek hangzik, de le kell szögeznem, hogy hosszú idő után ez az első érdemi videójátékos Star Wars történet, úgyhogy engem kilóra megvett. Az meg, hogy a Birodalom oldalán kezdjük a bulit külön ajándék.
Játékmechanika
A játék működésével kapcsolatban szinte semmi újat nem tapasztalhatunk az előző részhez képest, ha csak azt nem, hogy minden sokkal több, sokkal szebb és sokkal simulékonyabb lett. A tűzpárbajok során most már nem ürességtől kongó harcmezőkön találjuk magunkat, hanem tökéletesen kialakított pályák és alagútrendszerek gondoskodnak róla, hogy akár minden oldalról ránk ronthasson az ellen.
A fegyverek mennyisége és minősége is felfelé ível, nem beszélve a rengeteg járműről, ami a játékban felbukkan, és ha egyszer fénykard kerül a kezembe... Szóval nincs egy perc nyugi sem és ennek köszönhetően úgy érzem, hogy végre visszakaptam a régen elfeledett 2004-es Battlefront intenzív csatáit.
Ha már a 2004-es széria, akkor szerencsére a Battlefront II kampányában már nem abból áll a sztori, mint anno az elődöknél, hogy orrba-szájba be kell foglalni az ellenséges pozíciókat, hanem itt bizony kőkemény akciójátékot kapunk történettel, mozis átvezetőkkel, változatos feladatokkal, lélegzetelállító helyszínekkel és bizony űrcsatákkal. Na, az űrhajós haddelhaddról aztán órákig tudnék írni, ugyanis eszméletlen pörgősre sikeredtek és külön öröm, hogy most már az űrhajók irányítása is sokkal valósághűbb lett. Olyan manővereket toltam le, hogy csak kamilláztam. Még, még, még!
Összegzés
A Star Wars: Battlefront II egy olyan játék lett, amelyet már mindannyian régóta vártunk. Olyan szinten ömlik belőle a Star Wars hangulat, hogy azt szavakkal nem is lehet leírni. Minden párbeszéd, minden hang, minden apró kis mozzanat a helyén van és grafikai és zenei megvalósítás is a plafont verdesi. Én nem is tudom, hogy mikor volt hasonló élményem Star Warsos játékkal kapcsolatban, talán anno a Jedi Knight II vagy a Knights of the Old Republic volt rám ekkora hatással, mint az Electronic Arts legújabb jövevénye. Mestermű!
Persze fel lehetne hozni negatívumként a multis lootboxos mizériát vagy az EA mikrotranzakciós rendszerét, amelynek köszönhetően gamerek tömkelege fordult el az újkori Battlefronttól, de mivel én már a Destiny 2-nél is kifejtettem, hogy a multiplayer hidegen hagy, így itt is csak és kizáróan a kampányra koncentráltam, amely a maga nyolc órás játékidejével is maga lett az álom, úgy hogy mindenképpen csak ajánlani tudom Star Wars fanoknak és függetleneknek egyaránt.
10/9 - Végre!
Így néz ki a Battlefront II működés közben: