6 évnél régebbi cikk

Megnyitották a Déli pályaudvart, de a székesfehérvári vonalon még a vágányzári menetrend van érvényben
Fehérvár Médiacentrum fotója
mavcsoport.hu
Megnyitották a Déli pályaudvart, de a székesfehérvári vonalon még a vágányzári menetrend van érvényben

A MÁV tájékoztatása szerint szerdán befejeződtek a munkálatok, és csütörtökön hajnalban újraindult a Déli pályaudvaron a forgalom.

Ahogy korábban mi is megírtuk, karbantartás miatt október 4-én lezárták a Déli pályaudvart. A MÁV szerdai közleményében tudatta, hogy befejeződtek a munkálatok, és a felújított berendezések üzempróbája is megtörtént.

Csütörtökön hajnalban pedig kinyitott a pályaudvar, és újra megindult vonatközlekedés. Az átlagosan napi 250 vonat ismét az eredeti menetrend szerint közlekedik a Budapest-Déli–Tatabánya–Győr, Budapest-Déli–Székesfehérvár, Budapest-Déli–Pusztaszabolcs–Pécs vonalakon, ugyanakkor a székesfehérvári és a pécsi vonalakon vágányzári menetrend lesz érvényben továbbra is, amelynek részleteiről itt lehet tájékozódni!

A MÁV tájékoztatása szerint a 477 millió forintba kerülő I. ütemben, az elmúlt két hétben elvégzett munkálatoknak köszönhetően megelőzhető a sebességkorlátozások bevezetése, és felére csökkenhet a menetrend szerinti közlekedést akadályozó műszaki üzemzavarok száma.

Ugyanakkor azt is kiemelték, hogy ezeket a karbantartási munkákat a vonatforgalom fenntartása mellett nem lehetett elvégezni. A hatékonyság és a gyorsaság érdekében az elmúlt két hétben 150 szakemberrel és 25 munkagéppel, vasútüzemi és közúti járművel végezték el a következő felújítási feladatokat:

  • 2800 négyzetméteren újraaszfaltozták a botlásveszélyes peronszakaszokat, kijavították a járófelületeket.
  • A peronoknál 80 darab nagyobb fényerejű, kisebb fogyasztású lámpával modernizálták a térvilágítást, a korrózióvédelem miatt újrafestették a 20 darab oszlopot.
  • Mintegy 400 darab talpfát, illetve betonaljat, 60 helyszínen szórványosan összesen 3336 méter sínt, ezeken kívül váltókat és ágyazatot is cseréltek.
  • Karbantartást végeztek a teljes felsővezeték-hálózaton a meghibásodások, szakadások megelőzése érdekében, a munka keretében az elhasználódott szigetelők, tartószerkezeti elemek, kábelek és sodronyok 30%-át kicserélték.
  • Jelentős javítási munkákat végeztek el a váltó- és biztosítóberendezés alkatrészein (állítódob, vonóvezeték, vonóvezeték-csatorna stb.) a váltóállítási hibák és üzemzavarok, valamint az abból eredő késések megelőzése érdekében.
  • Két helyen, a Kuny Domonkos utcánál és Győri út mellett több mint 140 köbméternyi támfalat erősítettek meg és építettek újjá.
  • Az üzemi területen belül a vasutas dolgozók biztonságos közlekedése érdekében a sínek közötti gyalogos átjárókat korszerű, gumielemes felületűre építették át.
  • Egyes üzemi épületeken tetőszigetelést, vakolatjavítást végeztek a munkakörülmények javítása érdekében.
  • Kétszáz négyzetméteren szigetelték az első és második vágány alatti kábelalagutat, amely vágánybontással és építéssel is együtt járt.

A karbantartás II. ütemében készül majd el a metrószint, a csarnok és a perontetők álmennyezetének cseréje és az oda beépített világítótestek korszerűsítése, valamint a Délibe vezető alagút Kelenföld felőli végén a korábbi rézsűcsúszás végleges helyreállítása. Emellett három korszerű utastájékoztatási monitort helyeznek ki a pénztárcsarnokba. ezek, a vonatforgalmat már nem befolyásoló munkálatok 2019 júniusában fejeződnek be.

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek