Ha piros, akkor tilos! - Még mindig gyakoriak a halálos balesetek a vasúti átjáróknál
Ha piros, akkor tilos! - Még mindig gyakoriak a halálos balesetek a vasúti átjáróknál

Még mindig sok a baleset a vasúti átjárókban. A Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság illetékességi területén nyolcvanöt vasúti átjáró van, ebből ötvenkilenc olyan, amely közvetlen közúthoz is kapcsolódik. Ezek mindegyike el van látva biztosító berendezéssel, mégis minden évben történik tragédia.
Közel egy évvel ezelőtt a maroshegyi vasúti átjáróban is történt vonatgázolás: a Siófok irányából érkező szerelvény ütötte el a sínekre szaladó fiatal fiút.
"Ami jellemző - már a 2020-as évben is -, hogy elsősorban a gyalogosok, illetve a kerékpárhajtók azok, akik nem veszik figyelembe az érkező szerelvényeket. Ami a baleseti okokra jellemző az a gyorshajtás, a figyelmetlen, a gondatlan vezetés és az agresszivitás - ezek jelentkeznek a közutakon a járművezetők részéről, illetve az is, hogy túlbecsülik magukat a közlekedők" - tájékoztatott Takács Ilona, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának kiemelt fővizsgálója.
Pedig a fizika törvényét nem lehet felülírni: a vasúti átjáróban a közlekedés minden résztvevője meg tud állni, a vonat azonban nem. A figyelmetlenségeknek köszönhetően már ebben az évben is több tragédia történt: "A Velencei-tó környékén, ezen a gárdonyi szakaszon, szinte minden évben (ahogy idén is) történt már gyalogos gázolás, holott ami nem szintbeni közúti-vasúti kereszteződés, hanem gyalogos átjáró, ennek ellenére nem veszik figyelembe a tilos jelzést" - zárta Takács Ilona.
Holott a KRESZ is kimondja, ha pirosat mutat a jelzőrendszer, akkor szerelvény érkezik, vagyis meg kell állni.