3 évnél régebbi cikk

Minden vasúti átjáróban történő baleset megelőzhető lenne!
Fehérvár Médiacentrum fotója
MÁV-csoport
Minden vasúti átjáróban történő baleset megelőzhető lenne!

Aki a tilos jelzés ellenére átkel a vasúti átjárón, nemcsak a saját életét veszélyezteti, hanem a vonaton utazók testi épségét is. A vasúti átjárókban történő balesetek megelőzéséért tartott közös megmozdulást a vasúttársaság, a rendőrség és a mentőszolgálat Gárdonyban.

Meghökkentő élményben volt részünk az egyik forgalmas, Velencei-tó parti vasúti átjáróban Gárdonynál. A Máv Zrt., a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság és az Országos Mentőszolgálat tartott ellenőrzéssel egybekötött figyelemfelhívó akciót a helyszínen, ahová a sajtó munkatársai is hivatalosak voltak. Ebben még nincs semmi meglepő, rendszeresen tartanak hasonló akciókat. Amit viszont nehéz volt elhinni, bár a saját szemünkkel láttuk, hogy a mentőautó, a nagy rendőrségi sátor, a hatóságok látványos jelenléte és a tévékamerák ellenére mind gyalogos, mind gépjárművezető is akadt, aki a vasúti lámpa piros jelzése ellenére surrant át a síneken, mielőtt a sorompó lecsukódott volna.

Ők bizonyára nem gondoltak arra azokban a pillanatokban, hogy a vonat nem tudja kikerülni a hirtelen útjába kerülő akadályt, a fékező vasúti szerelvénynek akár nyolcszáz méterre is szüksége lehet mire megáll! Ennél fogva a közlekedés többi résztvevőjének kell körültekintőnek lennie, maradéktalanul, minden egyes esetben.

"Minden vasúti átjáróban történt, történő baleset megelőzhető lenne odafigyeléssel, a szabályok betartásával."

- hívta fel a figyelmet Biber Anett, a MÁV-csoport szóvivője. Hozzátette: az idei évben tizeneggyel kevesebb baleset történt júliusig bezárólag, mint a tavalyi év azonos időszakában. Idén harminc, tavaly negyvenegy eset volt, de egynek sem kellene lennie. Az idei harminc balesetből kettő járt halálesettel, tizenkettő személyi sérüléssel és tizenhat esetben „csak” anyagi kár keletkezett.

Elmondta: ezeknek mindegyike figyelmetlenségből, illetve a helyzet rossz felismeréséből adódott.

5743 vasúti átjáró található a MÁV hálózatán. Ezeken az utóbbi tíz évben nem következett be olyan baleset, amelyben a vasút felelősségét megállapították volna. Száz százalékban a közlekedők, a közúti résztvevők figyelmetlenségéből adódtak, legyenek ők autósok, kerékpárosok vagy gyalogosok. Ha rosszul mérik fel a lehetőségeiket és rossz döntést hoznak, nem csak ők sérülhetnek meg, hanem a vonat utasai és dolgozói is, elsősorban a mozdonyvezető, hiába a MÁV az egyik legbiztonságosabb vasúttársasága Európának” - figyelmeztetett a szóvivő.

Az ilyen típusú balesetek évente nagyságrendileg száz millió forintos anyagi kárt okoznak a vasútnak.

Csibrik Csaba, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság alezredese elmondta: a rendőrség egyik legfontosabb feladata, hogy a halálos balesetek számát a lehető legrövidebb időn belül nullára csökkentse.

Ennek egyik nagyon fontos eleme, hogy a járművezetők, gyalogosok, kerékpárosok a közút-vasút szintbeli kereszteződésekben a KRESZ szabályait betartsák arra vonatkozóan, hogy a járművezetőnek vagy gyalogosnak milyen módon kell megközelítenie egy vasúti átjárót. Fokozott óvatossággal kell megközelíteni, ha pedig nincsen biztosító berendezés, minden esetben meg kell állni, körülnézni.

Nem olyan régen volt Fejér megyében, Szabadegyházánál egy halálos baleset, ahol a gépjárművezető oldalról ment neki a vasúti szerelvénynek. Ez olyan, mintha nem vette volna észre, hogy előtte van egy házfal."
Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek