Iskolakezdésre várhatóan készen lesz a Balatoni úti felüljáró Iskolakezdésre várhatóan készen lesz a Balatoni úti felüljáró
Tizenhat napja tart a Balatoni úti felüljáróra felújítása, és legalább ennyi ideje az egyik legégetőbb kérdése a Székesfehérváron közlekedőknek, hogy mikor lesz újra járható. A csütörtöki munkaterület bejáráson biztató mondat hangzott el ez ügyben:
"Ütemterv szerint halad a munka, jelenleg nincsen akadálya az augusztus 27-i átadásnak" - emelte ki Mészáros Attila alpolgármester, az 5. választókörzet önkormányzati képviselője.
A bontási munkálatok jelentős része elkészült már: elbontották a szalagkorlátok, a korábbi járdát és az aszfaltot felmarták, valamint tizennégy olyan fát kellett kivágni, amelyek törzse már üreges volt, és akadályozták a töltés stabilitását. Az építési szakasz is elindult, hiszen a járda alapja elkészült, illetve a vízelvezés jelentős része ugyancsak készen van. Mivel a vízelvezetés komoly problémát jelentett mindig, ennek megoldására hat darab F-200-as csövet helyeztek el a burkolat alatt víznyelővel együtt.
Jövő hét szerdán, vagyis várhatóan augusztus 6-án felkerül a felüljáró kötőrétege, majd a következő két napban a kopóréteg is.
A szalagkorlát visszaépítését az augusztus 10-i héten indítják, majd közvetlenül ezután elbontják a gyalogos korlátot, és elkészül a járda aszfaltrétege is, végül pedig a forgalomtechnika.
Kiemelten kérik, hogy ne használja senki gyalogosközlekedésre most a Balatoni úti felüljárót, hiszen, munkaterület és balesetveszélyes is, a járda melletti korlát lebontása után pedig fokozottan veszélyes terültet lesz.
A lakossági javaslatok kapcsán Brájer Éva, Maroshegy önkormányzati képviselője elmondta, bár több kérés érkezett a Hosszúsétatéri aluljáró megnyitására, ám ez műszakilag nem lehetséges. Ahogy közlekedésbiztonsági okokból az sem, hogy a Batthyány utcai vasúti átjárót felvágott gyalogjárdájának a helyére felfestéssel ideiglenes járdát alakítsanak ki.
Az eddigi munkák során egy költségnövelő tétel volt: a Balatoni úti járda átkötésének kialakítása 4,7 millió forintba került. Erre azért volt szükség, biztosítani tudják a buszok és nagyobb járművek közlekedését a körforgalomban.
Ugyancsak elhangzott, kérték ugyan az M7-es Székesfehérvárt elkerülő szakaszának ingyenessé tételét, de ebben az ügyben nem történt előrelépés.
Az Ikarus léghajótöltő állomása és a Balatoni úti felüljáró töltése
Az aszfalt felbontása után előbukkantak korábbi burkolatok, köztük a valószínűleg a harmincas években elsőként lerakott macskaköves réteg is. Az kövek alá a töltést pedig az Ikarus léghajótöltő állomásának területéről hozták: az ott kikapart homokra épült a Balatoni úti felüljáró, ami sajnos nem túl alkalmas töltésnek - emelték ki a szakemberek a bejáráson.
A felüljárót aztán 1967-ben szélesítették ki, és akkor épült meg a járda is.