Megújul a MÁV menetrend- és jegyvásárló oldala, az Elvira
Megújul a MÁV menetrend- és jegyvásárló oldala, az Elvira

Az Elvira a MÁV egyik, ha nem a leglátogatottabb és legfontosabb webes felülete, ahol a menetrendek lekérdezése, utazási információk megismerése mellett a jegyvásárlásra is nyílik lehetőség. A kétségkívül népszerű, ám mára már kicsit elavult rendszert most lecseréli a MÁV, az újítással több dolog is változni fog.
Az új Elvira egyelőre tesztüzemben működik, december 3-tól ötszázan tesztelik az oldalt, de ezt a számot fokozatosan emelik. Mivel új oldalról van szó, a felmerülő hibákat egy külön erre a célra létrehozott felületen lehet jelezni, melyet az új Elvira egyik aloldalaként építettek a rendszerbe a fejlesztők.
Az eddigi tapasztalatok alapján a regisztráció tűnik problémásnak, eddig több felhasználó jelezte, hogy ez nehézkesen vagy épp sehogy nem működik az esetükben, illetve akadt olyan visszajelzés is, hogy a már meglévő MÁV fiókazonosítóival néhányan nem tudtak belépni. Természetesen a szakemberek folyamatosan dolgoznak a beérkező észrevételek feldolgozásán és a hibák kijavításán.
Ami egyértelműen pozitívum, hogy az új oldal ugyanazzal a motorral fut, mint a MÁV mobilapplikációja, ráadásul a MÁV alkalmazással közös fiókot használ, így a megvásárolt jegy a MÁV appban is megjelenik, valamint e-mailben is elérhető PDF-formátumban.
Nagyon fontos információ, hogy a MÁV jegyértékesítési rendszere a téli menterend december 13-i életbe lépésével újul meg teljesen, ettől a naptól a vonatjegyeket már csak az új felületen lehet majd megvenni.