Megkezdődött a hídépítés a déli összekötő vasúti átjárójánálMegkezdődött a hídépítés a déli összekötő vasúti átjárójánál
Ütemezettem, jól halad a déli összekötőút építése. A várost elkerülő útszakasz kialakítása sok terhet levesz majd a belső utakról. Az összességében mintegy 4,5 milliárd forintos uniós forrásból megvalósuló déli összekötőút tehermentesíti a Széchenyi út-Horvát István utca kereszteződést, a Mártírok útját - ezzel pedig több városrész közlekedési helyzetét javítja majd.
Hétfőn éjszaka a vasútvonal fölötti híd gerendáinak beemelésével érkezett fontos szakaszához a munka. A nagy méretű, egyenként 30 tonnás vasbeton hídgerendák Dunaújvárosból érkeznek. Beemelésükhöz teljes vágányzár szükséges, amelyre a MÁV csak a vasúti közlekedést legkevésbé zavaró éjszakai időpontban adott engedélyt. A tervek szerint öt este és éjszaka alatt - ezen a héten hétfőtől péntekig - megtörténik a hossztartók daruzása, és a kapcsolódó munkák elvégzése.
A munkálatok ütemezéséről és a technikai paraméterekről Nagy Zsolt, az önkormányzat Közlekedési Irodájának vezetője számolt be a Fehérvár Televíziónak:
"Korábban elkészültek az alapok és a hídfők szárnyfalakkal. Ezen a héten a hossztartók beemelése történik, illetve a vasbeton pályalemez elkészítése. Hatalmas munkáról van szó, az alapozás már tavaly év végén elkezdődött. 18 méter mély, 12 méter átmérőjű cölöpöket kellett először elhelyezni. Ezek tartják a hídfőket, mindegyik hídfőt 8 cölöp. Most 34 méter hosszú hossztartók kerülnek beemelésre, amik egyenként 30 tonna tömegűek. Tizenhét darab ilyen elem fog elkészülni, utána pedig egy 20 centis monolit vasbeton pályalemez készül el. Ezt követi a szigetelés, illetve az aszfaltburkolat ráépítése."
Az érintett vágányszakasz közelében nincsenek lakóházak, a Déli Ipari Park és a tejüzem esik legközelebb hozzá. Az éjszakai munkák és szállítás okozta kellemetlenségekért a környéken élők türelmét és megértését kérik.