Havi 280 forintba kerül a buszbérlet a fehérvári fiatalok számára 2022-benHavi 280 forintba kerül a buszbérlet a fehérvári fiatalok számára 2022-ben
"Szeretnénk, ha minél többen választanátok a közösségi közlekedést, részben ezért újítjuk meg folyamatosan a buszflottát és ezért szeretnénk most szinte teljesen ingyenessé tenni a városi buszozást nektek!" - Indokolta a döntést Cser-Palkovics András polgármester Facebook-oldalán, ahol a hírt is közzétette vasárnap reggel, vagyis hogy 2022. január 1-től mindössze 280 forintba kerül a havi helyi buszbérlet a diákok számára Fehérváron.
A negyedéves bérleteket ugyanakkor megszüntetik a diákok számára, és csak a havi bérlet lesz elérhető, az viszont egy vonaljegy áráért. Ez érvényes a papíralapú és az elektronikus bérletekre is.
A kedvezményes bérletárat egyelőre egy éven keresztül tartják fent, mert szeretnék látni, hogy mennyivel többen használják a buszhálózatot akkor, ha ennyire kedvezményes a bérlet.
"Viszonyítási alapként 2019-et kezeljük (Covid előtti teljes év), akkor havi átlagban 4206 diákbérletet vettek városunkban. Amennyiben tapasztalható lesz érdemi emelkedés az értékesített bérletek számában és az utasforgalomban, akkor 2023-tól is fenn fogjuk tartani ezt a kedvezményes árat. Bízunk benne, hogy pozitív lesz a kísérlet eredménye, de ez csak rajtatok múlik!" - emelte ki a polgármester.
Ez a kedvezmény várhatóan 136 millió forintba kerül majd a városnak, tehát ennyivel kell kipótolni a szolgáltató veszteségét. Ha több bérletet vesznek, ez az összeg persze csökken.
"Mindezt három okból vezetjük be: Első, hogy szeretnénk, ha a szüleitek tehermentesítve lennének, kisebb részben anyagi szempontból, nagyobb részben az „anya-apataxik” rutinját szeretnénk lehetőség szerint kiváltani. A tanítási időszak reggelein és délutánjain érzékelhető városi torlódásokat jelentős részben az okozza, hogy sok szülő fuvarozza gyermekeit a város legkülönbözőbb pontjaira. Ha csökkentjük ezeknek a fuvaroknak a számát, akkor csökkennek majd a dugók is. Emellett ez értelemszerűen környezetvédelmi intézkedés is, hiszen a közösségi közlekedés arányosan jóval kevésbé terheli a környezetet, mint az egyéni autós közlekedés" - írja Cser-Palkovics András.
Kiemeli, hogy cél az is, hogy minden buszon legyen ingyenes wi-fi, illetve a jegy- és bérletértékesítési rendszert is átdolgozzák.