Netes reklámok, ahogy mi szeretjükNetes reklámok, ahogy mi szeretjük
A folyamatosan változó reklámpiac kapcsán érdekes felmérést végzett a hazai szektor egyik aktív szereplője, a DisplayNOW. Az internetes reklámok és megkeresések piacát nagyító alá véve kiderült, hogy a magyarok nagyobb részét nem is annyira idegesíti a különböző oldalakon felugró reklámok hada.
Természetesen az ilyen típusú vásárlásösztönzők korosztályonként másképp hatnak, de még a 60 év felettiek között is mindössze 30 százalék az ilyen reklámokat elutasítók aránya, igaz, egyben ez a korcsoport a legkevésbé fogékony az ilyen hirdetésekre. A 18-39 éveseknél 16 százalék, a 40-59 éveseknél 19 százalék az, aki kimondottan kerüli a találkozást az online hirdetésekkel.
Ha a nemek alapján vizsgáljuk a reklámok sikerességét, akkor azok egyértelműen a nőkre vannak nagyobb hatással. A megkérdezett nők közül 21 százaléka vallotta azt, hogy vásárolt már terméket egy interneten látott reklám hatására, az uraknál ez az arány 18 százalék volt. A 18-39 éves nők körében volt egyébként a legmagasabb ez a mutató, itt 26 százalék rendelt vagy vásárolt személyesen egy netes hirdetés sugallatára.
A felmérés azt is kiderítette, hogy a hölgyek sokkal jobban odafigyelnek a hirdetések minőségére. De milyen is egy jó reklám? A DisplayNOW kutatásából ez is kiderült.
A jó kivitelezés legfontosabb hozzávalóiként a zenét (58%) és a humort (22%) jelölték meg a válaszadók, de kiemelték a szép képi világ, a frappáns történet és a reklám megfelelő dinamikájának fontosságát is.
Természetesen az is kiderült, mely elemek vihetik el negatív irányba egy reklám megítélését, így az idegesítő zene, a harsányság, az agresszivitás vagy a tartalom hiteltelen bemutatása ellenszenvet kelthet a nézőkben. Szerencsére előbbiből van több, a megkérdezettek 147 olyan terméket soroltak fel, melyet kedvelnek, a rossz reklámú termékekből viszont csak 47 került említésre.
És hogy konkrétan milyen témájú reklámokat nem szeretünk? Nos, a legtöbb negatív besorolást a netezés közben felbukkanó politikai és gyógyszeripari reklámok kapták, de nem aratnak túl nagy sikert a női intim termékekhez, a koronavírus-járványhoz és a netes játékokhoz kapcsolódó hirdetések sem.