Székesfehérvári üzletember cége épít húszmilliárd forintból luxusszállodát az Egyesült Arab EmírségekbenSzékesfehérvári üzletember cége épít húszmilliárd forintból luxusszállodát az Egyesült Arab Emírségekben
A mesterséges Al Mardzsan-szigeten épül az Egyesült Arab Emírségek első magyar érdekeltségű szállodája, írja a turizmus.com a beruházó vállalat közleménye alapján. A cseh-magyar tulajdonú Prestont a cseh üzletember, Filip Navrátil és magyar társa, a fehérvári kötődésű Hegyvári Bálint hozta létre.
Hegyvári Bálint nyilvánosan elérhető LinkedIn profilján is Székesfehérvárt adta meg a kapcsolati adatoknál településeként. Ezen kívül az ugyancsak nyilvános céginformációk alapján vállalkozása is fehérvári címre van bejegyezve. A Preston honlapja szerint Hegyvári Bálint a magyarországi cég ügyvezetője, míg az anyacégnél marketingigazgató. Tapasztalatait elsősorban marketingben és értékesítésben szerezte. Korábban dolgozott Cipruson, Vietnamban és az Egyesült KIrályságban is.
Visszatérve a hotelre: a beruházást a Preston 50 millió dollárból, vagyis megközelítőleg 20 milliárd forintból finanszírozza, amit saját tőkéből, Csehországban kibocsátott vállalati kötvények eladásából és a szállodaszobák értékesítéséből teremtenek elő.
A mintegy tízezer négyzetméternyi területhez körülbelül 8,5 millió dollárért (3,3 milliárd forint) jutottak hozzá a mesterséges szigeten. További érdekesség, hogy most először vásárolhatott telket és építhet szállodát magyar érdekeltségű cég az Emirátusokban.
A közleményből kiderül, hogy a Sun Beach Resort névre keresztelt szállodaberuházás jövőre kezdődik, és egy év múlva már szeretnék is megnyitni. A gyors tempó elsősorban a moduláris építészeti megoldásnak köszönhető: az épület elemeit előre legyártják Lettországban, így a helyszínen már csak ezek egymásra építése történik. Ennek a költséghatékony megoldásnak köszönhetően jelentős mélyépítészeti munkákra sem lesz szükség. A hotel üzemeltetője az Earth Hotels lesz.
A négycsillagos szálloda célközönsége a kilencvenes években született millenialok és az utánuk következő generációk lesznek. Emiatt nagy hangsúlyt fektetnek az ökotudatosság mellett a digitalizációra is. A szállodában a vendégek mindent egy applikációról intézhetnek, sőt még azt is láthatják, mennyi vizet és áramot használtak ott-tartózkodásuk alatt. A különböző programokat (például tevegelés) is telefonon intézhetik majd el, ugyanakkor a ki- és becsekkolás sem hagyományosan, a recepción történik majd, hanem az okostelefonokon keresztül.