Újabb rafinált trükkel próbálkoznak a telefonos csalókÚjabb rafinált trükkel próbálkoznak a telefonos csalók
Az idén összesen már 61 esetben érkezett az ügyfelektől jelzés arról, hogy a Magyar Nemzeti Bank nevével visszaélve akarták őket megtéveszteni. Binder István, a jegybank felügyeleti szóvivője elmondta, a bank nevével korábban is trükköztek a bűnözők, ám a mostani esetekben még körmönfontabb módszerrel próbálják megszerezni az ügyfelek adatait, pénzét.
“A mostani kibercsalók a Magyar Nemzeti Bank lakossági telefonszámait másolják, maszkolják, innen telefonálnak látszólag, ezért a gyanútlan ügyfelek, főleg ha tudják a számokat, azt gondolhatják, hogy a Magyar Nemzeti Bank telefonszámáról hívhatják őket" - fogalmazott Binder István.
Binder István hozzátette, a csalók meséje arról szól, hogy az ügyfelek kereskedelmi bankjánál a számláikkal valami probléma történt, bűnözők akarják elutalni a pénzeiket és a Magyar Nemzeti Bank segít biztonságba helyezni ezeket az összegeket.
“Minden olyan esetben, amikor bizalmas banki azonosítóinkat kérik el, akkor azonnal rájöhetünk a turpisságra, ugyanis sem a Magyar Nemzeti Bank, sem a kereskedelmi bankok nem kérik el az ügyfelektől a bizalmas azonosítóikat” - emelte ki a szakember.
Vörös Ferencné, a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság Bűnmegelőzési Osztály vezetője kiemelte, az elmúlt időszakban több pénzintézet nevével próbáltak visszaélni a csalók, ám a Magyar Nemzeti Bank esetében Fejér vármegyében ilyen bűncselekmény nem történt.
“Ha bármilyen ilyen jellegű felkérés érkezik egy ismeretlen személytől és vissza próbál élni ennek a banknak a nevével, akkor mindig ellenőrizzük vissza, menjünk be személyesen. Általában a bankok nem szoktak kérni telefonos tájékoztatást, hanem arra kérik az ügyfeleket, hogy személyesen intézzék ügyeiket" - hívta fel a figyelmet a bűnmegelőzési osztályvezető, hozzátette, ha valaki áldozattá válik, mindenképpen tegye meg a feljelentést vagy kérjen segítséget a 112-es hívószámon vagy a legközelebbi rendőrkapitányságon.