8 hónapnál régebbi cikk

Közlekedés, út- és járdafelújítások, bővülő buszmenetrend - több száz kérdés érkezett Fehérvár polgármesterének online fogadóóráján
Fehérvár Médiacentrum fotója
Simon Erika
Közlekedés, út- és járdafelújítások, bővülő buszmenetrend - több száz kérdés érkezett Fehérvár polgármesterének online fogadóóráján

Szó volt arról is, hogy komoly lakossági igény lenne játszóházra és tinédzserek által is használható közösségi terekre a városban.

Több száz kérdést érkezett Cser-Palkovics András polgármester Facebookon tartott fogadóórájára.

Az alábbiakban a szekesfehervar.hu a legtöbb fehérvárit foglalkoztató témákból válogatott kérdéseket:

Szeretnék érdeklődni, hogy lehet-e már tudni, hogy mi lesz a Sörház téren a régi Depónia helyén?

A Malom utcában egy parkoló kerül kialakításra még idén. Ez ideiglenes lépés lesz csak, a terület későbbi használatáról a lehetőségek függvényében a későbbiekben dönthet majd a város. Tartalék fejlesztési terület marad.

Érdekelne, hogy tervez-e a város kicsi gyerekeknek (1,5 évtől) játszóházat?

Játszóházakat magánvállalkozások szoktak létesíteni és működtetni. Szerintem itt van egy jogos társadalmi igény, remélem, hogy ezt a piaci rést hamar betölti majd valamely vállalkozás.

A Kossuth utca és környéke mikor lesz felújítva?

A felújítás szükséges. A burkolat mellett a közművek tekintetében is. Része is a következő évekre vonatkozó Uniós programunknak, ami már elfogadásra is került. Táncsics utca, Kossuth utca és a Szent István tér is. Reméljük, hogy mihamarabb megérkeznek a várost illető uniós források és kezdődhet a felújítás előkészítése, majd megvalósítása.

Szeretném megkérdezi, hogy a Romkert környékén a tönkrement , megrepedt és mozgó térkő lapok, felújítása mikor lesz esedékes?

A felújítás szükséges és nem lehet vele várni, hiszen jelenleg sajnos balesetveszélyes is a helyzet (emiatt történt is egy azonnali beavatkozás, de annál komplexebb megoldás kell). A szükséges pénz rendelkezésre áll a költségvetésben, tehát nem pénz kérdés a munka elvégzése. Kiemelt jelentőségű műemléki környezet, így a felújításnál, a kő kiválasztásánál és megrendelésénél erre figyelemmel kell lenni. A kiviteli terveket már megrendelte a város és szeretnénk még idén elkezdeni a felújítást.

Szó volt róla, hogy a 65 év alatti nyugdíjasoknak 280 Ft lesz a helyijáratos bérlet március 1-től.

Így igaz, a kedvezményes bérletek áprilistól megvásárolhatók majd a Volán pénztárban és online is.

Érdeklődnék, hogy esetleg nincsen tervbe véve körforgalom építése a Mészáros Lázár, Fecskeparti utca, Gombócleső utca kereszteződésben, mert reggelente és délután 16 óra körül, mikor a laktanyákban is lejár a munkaidő, nagyon nehéz mind a négy irányba figyelni és kihajtani.

Valóban megnőtt a forgalom. A HÉSZ már tartalmazza a körforgalmat és egy tanulmánytervet készítettünk. Most azonban elsőbbséget élvezett a Móri út felújítása, amit folytatni szeretnénk. Annak a tervezése már zajlik.

Remélhető-e a közeljövőben, hogy a szárazréti körforgalmat többsávossá átépítsék? Ez egyszerűen elkerülhetetlen és már évek óta „égető” probléma, de tologatjuk magunk előtt...rosszabb a helyzet az Auchannál - leginkább az autópályáról lehajtó életveszélyesen várakozó kocsi- és kamionsor kialakulására gondolok.

Ezek állami utak és az állam tudja megvalósítani az azokkal kapcsolatos és szükséges(!) kapacitásbővítést. Az igazi és hosszútávú megoldást a negyedik sztrádalejáró és az M200 hozza majd el. A szárazréti körforgalomra a város elkészített egy egyszerűbb beavatkozási tervet, amit akár Fehérvár is meg tudna finanszírozni. Ezt a tervező elkészítette, most vizsgáljuk, utána be is fogjuk mutatni. Ez ugyan nem tökéletes megoldás, de a mai helyzethez képest előrelépést jelentene. Az Auchan körforgalom tervei készen vannak, engedélyeztetés megtörtént. A kivitelezés állami döntés nyomán kezdődhet meg és csak állami forrásból valósulhat meg. A mai állapot balesetveszélyes és SOS megoldást igényel és ma ez az ország egyik legindokoltabb közlekedési fejlesztése.

A tizen- és huszonéves fiatalok szórakozási lehetősége nem megoldott a városban. Hol tudnak dartsozni, billiárdozni, bowlingozni...? Elsősorban fedett területre gondolok, hogy hideg, esős időben is egymás társaságában lehessenek!

Egy ilyen központot nem tud az önkormányzat működtetni, de valóban nagy szükség van rá. Kár, hogy a Fehér Palotában megszűnt a Five X, úgy tudom, hogy a bérleti díjban nem tudtak megállapodni. Új helyet keresnek. A városnak a Bőrgyár az ötlete ilyen célra, biztosítani is tudnánk az ingatlant, működtetni azonban csak vállalkozói alapon lehet egy bowling és billiárd klubot. Szerintem ez ma egy piaci rés a városban, érdemes rá vállalkozni.

Örömmel fogadtam a hírt, miszerint az Alba Aréna áprilisi megnyitó mérkőzéseit telt ház előtt élvezhetjük majd. Úgy gondolom, a 6000 látogató 90%-a gépkocsival érkezik majd a rendezvényekre...vannak-e és mik a tervek a várható közlekedési káosz elkerülésére?

A város most vásárolt meg egy szomszédos telket azzal a céllal, hogy egy parkolót alakítson még rajta ki. További mintegy 500 autó elhelyezésére lesz lehetőség így. Emellett április elejétől autóbusz is közlekedik majd az Arénához.

A 2024 április 1-től életbe lépő bővített buszmenetrendet és az útvonaltervezést segítő program itt található!

Az egyik legforgalmasabb bevezető út az Úrhidai út. Amin az ingázókon túl rengeteg fehérvári lakos is közlekedik. Ha megnézzük a fehérvári úthálózatot, akkor bátran kijelenthető, hogy ez az út van a legrosszabb állapotban. Várható előrelépés ez ügyben?

Az Úrhidaira valóban nagyon ráfér már egy teljes felújítás és igen, állami fenntartású az út. Mivel nagyon drága beruházásról van szó, beletettük a projektet a város és agglomeráció új TOP-os ciklusának (tehát EU-s) projektjei közé. Innentől elsősorban azon áll a történet, hogy megkapjuk-e a nekünk járó EU-s pénzeket. Rendszeres kapcsolatban vagyunk egyébként a Magyar Közúttal, és magam is többször jeleztem feléjük konkrétan az Úrhidai út ügyét is. Nagyon jó lenne már, ha rövidre lenne zárva az EU-s pénzek ügye, 13,5 milliárd forintunk múlik rajta, köztük az Úrhidai út vagy pl. a Bakony utca átkötése az elkerülőre.

Mit jelentene a diákok, az iskolák számára, ha a hírekben olvashatóan a Teleki és Vasvári Gimnázium működtetését átvenné az Óbudai Egyetem?

A folyamatnak még nagyon az elején járnak az intézmények, de azért az szerintem elmond valamit, hogy a Teleki teljes tantestülete egyhangúlag támogatta a kezdeményezést. Az Egyetem közlése szerint tandíj nem lesz, semmilyen többletköltséggel nem kell számolnia a szülőknek. A fenntartóváltás célja és alapfeltétele is az, hogy jobb körülményeket biztosítsunk az iskolának, jobb oktatást a diákoknak és egy komplex oktatási rendszer lehetőségét az egyetemnek, mely így a gimnáziumtól az egyetemig, pályakezdésig kísérhetné végig a diákokat. De ahhoz, hogy ez a folyamat egyáltalán elindulhasson, szükséges a mostani fenntartó, tehát az állam hozzájárulása és a szülői illetve a diákközösség támogatása is.

Legnépszerűbb
Fehérvári hasznos infók
Hasonló cikkek