Kínai partnerrel együtt gyártana trolibuszt az Ikarus
Kínai partnerrel együtt gyártana trolibuszt az Ikarus
Kínai partnerrel együtt gyártana trolibuszt az IkarusA BKK által kiírt „Trolibusz járműbeszerzés IV. ütem” elnevezésű nyílt tárgyalásos közbeszerzési eljárás 2025–2027-től esedékes. Összesen 160 kisegítő akkumulátoros önjáró csuklós és szóló trolibusz beszerzéséról szól. Az Ikarus a piacvezető Yutonggal kötött együttműködési megállapodást, így a konzorciumi partnerség lehetővé teszi, hogy sikeres pályázat esetén a két buszgyártó együtt valósítsa meg a projektet.
"A Yutong, akiről most beszélünk, nemcsak a világ legjobb ilyen jellegű járműveit gyártja mind minőségre, mind megbízhatóságra, mind hatótávolságra, hanem a legnagyobb piaci szereplővé is vált. A globális piaci részesedése több mint 10 %, ezt akarjuk kombinálni az Ikarus 130 éves múltjával"- mondta el Fehér Roland, az Ikarus Zrt. vezérigazgatója, aki egyértelmű volt a lépés, hogy a budapesti vagy egyéb európai igényeket egy európai gyártó és egy globális piacvezető technológiáját ötvözve próbálják kielégíteni. A regisztrációt már be is adták.
"Mi szeretnénk mindenképpen minimum 25%-os hozzáadott értékkel hozzájárulni ezekhez a járművekhez. Arra törekszünk, hogy ez akár magasabb is legyen. Egyébként az Európai Uniós tenderek egyre inkább 10-től felfelé, de nem egy helyen már 50%-os hozzáadott értéket is előírnak. Úgyhogy valószínű ez egy tendencia lesz a jövőben is. Mi most szeretnénk egy minimum 25%-os hozzáadott értékkel indulni."
A vezérigazgató hozzátette, a Yutongtól megérkezik a bázis, a hajtáslánca a busznak, ez a 75%-a a teljes hozzáadott értéknek, az Ikarus pedig hozzáadja pl. az ajtóműködtetési rendszert, az ajtót, utastájékoztató, fedélzeti megfigyelési rendszert, felépítmény szoftvert, üléseket, padlózását, oldal és szélvédő üvegeknek a beépítése. A tender győztese egy két hónapon belül kiderül.



