Szabadbattyánig négysávos lesz az M7-es, néhány éven belül kezdődhet a bővítésSzabadbattyánig négysávos lesz az M7-es, néhány éven belül kezdődhet a bővítés
A jelenlegi feladatokról, a jövőbeli tervekről és a koncessziós koncepció működéséről kérdezte Kertesi Tamást a Magyar Építők. Az MKIF Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese az interjú utolsó részében konkrétumokat is elárult a Fejér vármegyét is átszelő autópályák fejlesztéséről. A beszélgetésből kiderül, hogy az M1-est az M0-tól az országhatárig, az M7-est az M0-tól Balatonvilágosig bővítik majd.
„Tízéves fejlesztési időszakban gondolkodunk, ami 2025-ben indul és 2034-ig tart. Az M1-es bővítése lesz az első, itt jövő szeptemberben indul a munka látványos része. Az M0 és Concó pihenő között négy év alatt készül majd el a 2x3+ITS sáv, de ennek a munkának várhatóan a 3.-4. évében elindul az M7-es bővítése is és ezzel egyidőben az M200-as építése is megindul Komáromtól Székesfehérvár felé” - mondta a lapnak Kertesi Tamás.
A szakember kitért arra is, hogy az M1-es Győrig tartó szakaszán, valamint az M7-es Szabadbattyánig tartó bővítése során három forgalmi sáv épül ki mindkét irányban, a negyedik pedig egy ITS, vagyis digitális forgalmi táblákkal, a központból megnyitható teljes értékű leállósáv lesz. Ez azt jelenti, hogy dugó vagy valami egyéb forgalmi helyzet esetén négy sávot lehet majd használni az autópályán.
„Ez a csomópontokat is érinti, hiszen a jelenlegi felhajtók és lehajtók gyorsító- és lassítósávja a leállósávból nyílik. Mivel itt a leállósáv forgalmi sáv lesz, így több helyen plusz sávszakaszt kell az út mellé telepítenünk” - tette hozzá az MKIF Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese.
„Az M1-esen tehát Győrig 3+1 sávon haladhatunk majd, Győr és Hegyeshalom között pedig marad a 2x2 sáv, de itt is lesz pluszban egy teljesértékű, nyitható üzemi sáv. Az M7-es Szabadbattyánig lesz 3+1 sávos, majd Szabadbattyán és Balatonvilágos között a két sáv mellé bővített leállósávot kap a pálya” – mondta Kertesi Tamás.