Fehérvárnál helyezték ki az elektromos autók töltési helyét jelző első táblát
Fehérvárnál helyezték ki az elektromos autók töltési helyét jelző első táblát

Az elektromos autó az új évezred és az éledező környezettudatosság találmánya. Az első sorozatban gyártott elektromos autó egy indiai mopedautó volt, a REVAi, ezt 2001 és 2012 között gyártották. Ezt azonban több országban nem tartották személygépkocsinak, inkább négykerekű motorkerékpárokhoz sorolták, egyedül Amerikában gondolták úgy, hogy ez egy elektromos lassújármű.
2003-ban megalakult az amerikai Tesla Motors azzal a céllal, hogy az elektromosautó-gyártásban kerüljön az élre. 2008-ra kész lett a cég első modellje a Tesla Roadster, ami 394 km-t tett meg feltöltésenként, végsebessége 210 km/h volt. Egyre inkább bővült a piac, mígnem a nagy autógyártók is a kondér köré gyűltek: a Mitsubishi, a Peugeot, Citroen, a Ford, majd a Nissan és a Renault szövetsége végül 2013-ban a BMW is, ez utóbbiak bemutatták a tisztán elektromos meghajtású BMW i3-at.
Itt a jövő:
2012 óta minden évben nő az elektromos autók eladási száma, 2015-ben globálisan elérte az egymillió eladott darabot, év végére már 1,26 millió környezetkímélő autó futott az utakon.
A legismertebb modellek a Tesla, a Nissan Leaf, a Renault Zoé és a Volkswagen Golf GTE. Az elektromos autók már Magyarországon is gond nélkül igénybe vehettik az egyelőre ingyenes töltési szolgáltatásokat, amivel körülbelül 60 percig tart "betankolni", ezzel eljuthatunk a következő töltési állomásig. Ezeket azonban hazánkban eddig nem jelezte közlekedési vagy információs tábla, egészen mostanáig: 2016. december 3-án kikerült az első elektromos autók töltési helyét jelző tábla az M7-es autópálya székesfehérvári pihenője előtt, az 58-59-es kilométernél.
A fotó a londoni Oxford streeten, a Tesla-szalonban készült (Fotó: Fiers Gábor)
Érdekes infók:
Egy Tesla teljes feltöltése 3 óra, amivel akár a határt is átléphetjük.
Magyarországon a zöld rendszámmal ellátott elektromos autóknak Budapesten, Debrecenben, Kaposváron, Szolnokon, Hódmezővásárhelyen és Székesfehérváron nem kell fizetniük a parkolásért.
Ha elektromos autóval cirkálsz itthon, akkor töltéshez ezt a jelet keresd az M7-esen:
(Fotó: Profitline.hu)