Az országban bárhol találkozhatsz Fehérváron palackozott tejjelAz országban bárhol találkozhatsz Fehérváron palackozott tejjel
Persze egyre tudatosabb fogyasztók vagyunk, olyanok, akik a termék megvásárlása előtt alaposan végigelemzik a címkét. Ha azonban az összetétel megvizsgálása után a gyártóig mégsem futna le a tekintetünk, akkor most van egy új hírünk: a legtöbb saját márkás tej innen, a székesfehérvári Alföldi Tej üzeméből indul útnak, legyen az aldis, sparos vagy tescós.
A bevezetőben említett hír kapcsán, és bejelentésekor hangzott el ugyanis az érdekes adat: az Alföldi Tej Kft. termelésének körülbelül 35 százalékát teszik ki az áruházláncok saját márkás termékei, valamint gyakorlatilag az összes magyar kiskereskedőnek szállítanak, de mindig ugyanazt a tejet teszik minden dobozba, persze az adott zsírtartalomra beállítva. Ahogy a fehérvári cég tulajdonában lévő márkákban is ugyanez van, a különbség tényleg csak a csomagolásban mutatkozik meg.
Vagyis, mindegy milyen design-t kapott a doboz, a lényeg nem változik, legalábbis, ha a gyártó neve mellett az Alföldi Tejet látjuk.
Márpedig nem kevés tej indul útnak városunkból, gyakorlatilag éjjel-nappal folyamatosan hordják a tejet a tartályos kamionok az ország 103 telepéről, és egy nap alatt akár 800 ezer litert is fel szoktak dolgozni Székesfehérváron, ez a mennyiség persze nemcsak tejként végzi.
Az Alföldi Tej Kft. 2003-ban 23 taggal alakította meg termelői csoportját, azóta 102-re emelkedett a taglétszáma. Közülük 30 százalék egyéni vállalkozó és kistermelő, a többi társas vállalkozás, amelyek több mint 5000 munkavállalót foglalkoztatnak. 2004-2005-ben indították el a feldolgozást a fehérvári tejüzem megvásárlásával, aminek a fejlesztésére azóta tízmilliárd forintot költöttek. 2015-ben megvásárolták a debreceni tejüzemet, ahol idén és jövőre több mint 12 milliárd forintból sajtgyártó és porítóüzemet építenek. Az Alföldi Tej nettó árbevétele 2017-ben meghaladta az 53 milliárd forintot, a munkavállalók létszáma pedig 630 a két gyárban.
(Forrás: G7)