Fehérvári indulók a Budapest–BamakónFehérvári indulók a Budapest–Bamakón
Tornai Gergő Ádám fejéből másfél éve pattant ki az ötlet egy baráti beszélgetés alkalmával, hogy nekivágjon a fapados Dakarként is emlegetett magyar szervezésű afrikai autóversenynek. Majd benevezett, és a kalandhoz társakat keresett. Páncél László csatlakozott hozzá, aki már nyolc-tíz éve szintén foglalkozott a gondolattal, hogy nekivág a futamnak, amire most a negyvenedik születésnapja is apropót adott. A lelkesedés és a kalandvágy adott volt, megkezdték hát a felkészülést. És a fehérvári csapat 2020. január 31-én indul is Bamakóba!
„Az autó nagyjából kész van. Már csak a technikai felszerelést kell beszerezni: sátrat, hálózsákot, konzerveket, vizet, alkatrészeket. Tesztelni Romániában és Bulgáriában voltunk egy szervezett túra keretében, ahol körülbelül ezer kilométert vezettünk terepen felváltva, illetve navigáltunk. Szűk négy hónapunk van még az indulásig. Nagyon kevés az idő és rengeteg a tennivaló! Fontos lesz majd a verseny során a navigáció, hogy ne tévedjünk el, valamint hogy toleráljuk egymást!” – árulta el Tornai Gergő.
Folyamatosan a terepen tesztelik a Mitsubishi Pajero Sport szériaautót. A rali ezúttal minden eddiginél hosszabb lesz, a futam történetében először a mezőny áthalad Guineán is. A cél pedig a verseny nevével ellentétben nem Maliban, hanem Sierra Leonében lesz.
A futam ezúttal is négynapos maratoni szakasszal kezdődik. Versenyfeladatok a magyar és a szlovén földutakon lesznek, majd a látványos hegyi utak, az Atlaszt átszelő sziklás ösvények, klasszikus szaharai autózás, homokdűnék vagy éppen szamárkocsis ösvények következnek.
A csapat másik tagja, Páncél László autószerelő. Azt mondja, az autón már csak apróbb módosításokat terveznek, azt is a futóművön: „Az eddigi túrákon nagyon meglepő volt a mászóképesség. Motorerőben a hegyes szakaszokon és az extrém terepen egy kicsit elmaradtunk a többiektől.”
A túra és a versenykategória útvonala közel ugyanaz. A fehérvári csapat arra készül, hogy körülbelül tíz és félezer kilométert kell majd megtenni a célig. Arra számítanak, hogy a nyugat-szaharai szakasz biztosan rejteget kihívásokat: „Hogy mire készülünk? A marokkói szakasz és Nyugat-Szahara északi része kősivataggal kezdődik, majd mély homokká alakul. A homokkal küzdeni fogunk, az biztos! Tizenhét nap az egész futam ideje, ezt mindenképpen szeretnénk tartani! Műszaki problémákra nem számítunk, de nem ismerjük annyira az ottani körülményeket.” – mondta Páncél László.
A Budapest-Bamako a kezdetek óta jótékonysági célt is szolgál, minden csapat adományokkal felszerelkezve érkezik. Erre is készülnek a fehérváriak, hiszen szeretnének részesei lenni a karitatív eseménynek.