Tízezer luxusautó karcolja a magyar utakatTízezer luxusautó karcolja a magyar utakat
Néhány hete számoltunk be a vezess.hu autó-összesítő írásáról, a portál a Központi Statisztikai Hivatal és a Belügyminisztérium adatai alapján mutatta be a Magyarországon legnépszerűbbnek számító márkák és típusok listáját.
A rendelkezésre álló adatok alapján a portál most elkészítette a luxusautók népszerűségi listáját is. Természetesen a lenti adatok csak és kizárólag a magyar rendszámmal rendelkező autócsodákra vonatkoznak, az utakon oly gyakran látott, a kedvezőbb adózási feltételek miatt szlovák, német és a legújabb hullámban már cseh rendszámmal futó vasak (pardon, műremekek) értelemszerűen nem kerültek be az összeállításba. A portál összességében 10.000 darabra becsüli a magyar papírokkal rendelkező, már luxus kategóriába sorolható személyautókat.
Ez alapján az egyik legnépszerűbb, már luxus kategóriába sorolt típusnak a BMW M-es változatai számítanak. A vezess.hu számításai szerint azonban a pompa és csillogás nem minden esetben jelenti azt, hogy az adott autók fiatalnak számítanának, az M-es sorozatból a hazánk útjain futó M3 Coupék átlagéletkora például 19,3 év. Az M-es jelű sportkocsikból egyébként 840 túrja az aszfaltot magyar papírokkal, az alábbi elosztásban (zárójelben az átlagéletkor):
M2 – 61 darab (1,8 év)
M3 – 344 darab (16,9 év)
M4 – 171 darab (2,3 év)
M5 – 184 darab (13 év)
M6 – 80 darab (10 év)
Épp ellentétes képet mutatnak a Mercedes remekművei, a portál összesítése alapján míg az M-es BMW-k idősebb kivitelei vannak inkább jelen nálunk, addig a Mercedes AMG jelzésű luxusverdáiból inkább az újabbak fogynak itthon. Igazán kiugró átlagéletkorral csupán az E-osztály jelentkezik az AMG-k közül, a többieknél láthatóan az újabb autók futnak Magyarországon, összesen 740 darab:
A-osztály AMG – 47 darab (3,3 év az átlagéletkor)
CLA AMG – 45 darab (1,5 év)
C-osztály AMG – 156 darab (7,5 év)
E-osztály AMG – 146 darab (10,5 év)
CLS AMG – 12 darab – (1,5 év)
GLA AMG – 11 darab (2,4 év)
GLE AMG – 103 darab (1,7 év)
GLC AMG – 64 darab (1 év)
GLS AMG – 8 darab
G AMG – 32 darab (2,4 év)
AMG GT – 46 darab (1,4 év)
S-osztály AMG – 38 darab (3,4 év)
SL AMG – 7 darab (5,3 év)
Ami igazán érdekes, hogy a BMW és a Mercedes luxusgépeinek száma összesen sem éri el a hazai aszfalton rohanó Porsche mennyiséget. Jelenleg összesen 3321 Porsche fut magyar rendszámmal, átlagéletkoruk azonban magas, 12,2 év (és nem 122, mint a legidősebb emberé). A márka korábban népszerűvé váló klasszikusai, mint az első generációs Cayenne, a Boxster vagy a Panamera, emelik a Porschék hazai átlagéletkorát.
Igen népszerűek az amerikai izomautók is, érdemes a legjobbakat kiemelni:
Ford Mustang – 1380 darab (átlagéletkor: 20,2 év)
Chevrolet Camaro – 279 darab (18 év)
Dodge Challanger – 86 darab (14 év)
Chevrolet Corvette – 254 darab (20,2 év)
A magas átlagéletkor jól mutatja, honfitársaink imádják a klasszikus benzinzabáló darabokat, ennek megfelelően kelendők is a szűken vett elitautók között. Ami az olasz mérnökök és gyárak remekműveit illeti, meglepő módon több a Maserati, mint a Ferrari, a Lamborghini pedig érezhetően még mindig a nagyon kiváltságosok játékszere.
Maserati – 298 darab (9,8 év az átlagéletkor)
Ferrari – 178 darab (14 év)
Lamborghini – 24 (9,3 év)
A Bentley sem tipikusan az az autó, amellyel leugrunk a zöldségeshez, a vezess.hu összesítése szerint ezt a kis úri murit jelenleg 118 hazai autótulajdonos teheti meg. Akad egyébként 109 Rolls Royce az országban, azokból is a klasszikusabb darabok, amelyek átlagéletkora 39,9 év. Van még 43 darab Aston Martin, 9 Morgan, 2 McLaren és 1-1 darab Maybach és Wiesmann.
No és persze elképesztő mennyiségű Opel, Suzuki és Ford, de ez már egy másik történet...