Partly cloudy27 °C
2020. augusztus 13. csütörtök Ipoly
Menü

Elindult Székesfehérvár közösségi közlekedésének átalakítása, 15 új busz érkezik

Elindult Székesfehérvár közösségi közlekedésének átalakítása, 15 új busz érkezik
Várhatóan ősszel 15 darabos Mercedes-Benz Conecto G Next Generation flotta érkezik Fehérvárra (Fotó: Facebook/cserpalkovicsandras)

A város hosszú távú célja a komfortos járműpark, a 21. századi bérletrendszer és az utasbarát-menetrend.

15 új autóbusszal indítjuk Székesfehérvár közösségi közlekedési stratégiájának végrehajtását! - tette közzé dr. Cser-Palkovics András polgármester szerdán reggel Facebook-oldalán, kiemelve, a következő évek egyik legfontosabb feladata, hogy Székesfehérváron versenyképes, környezetbarát és hatékony közlekedési hálózatot alakítsanak ki.

Nem titok, hogy Székesfehérváron az elmúlt évtizedekben ugrásszerűen megnövekedett a városban közlekedő gépkocsik száma, így a polgármester kiemeli, a környezetvédelmi törekvéseik is indokolják, hogy mind szemléletben, mind az eszközparkot és infrastruktúrát illetően újítsanak Fehérvár közlekedésén.

Nem várhatjuk el, hogy az autóval szemben népszerű alternatíva legyen a közösségi közlekedés, ha a járműpark nem komfortos, a bérletrendszer nem 21. századi és a menetrend nem alkalmazkodik az utazóközönség elvárásaihoz - írja dr. Cser-Palkovics András.

Hozzáteszi, mindhárom területre rendelkeznek megoldásokkal:

  1. A buszok cseréje rendkívül költséges, 60-70 új járműre lenne szükség. A sok vonalon indokolatlan és elavult csuklósbuszok arányát csökkenteni kell az alacsonypadlós, kicsi vagy zéró-emissziójú járművek javára. A csuklósbuszok beszerzésében a józan lehetőséget a tiszta üzemű, euro 6-os dízelbuszok jelentik, ilyenek lesznek a várhatóan ősszel érkező 15 darabos Mercedes-Benz Conecto G Next Generation flotta tagjai.
    Ezeknek a beszerzési költségét nem a városnak kell állnia, az üzemeltetésük anyagi vonzatait azonban igen, ez évente 88 millió forint többletkiadást jelent.
    A szólóbuszok cseréjénél reális, hogy akár elektromos buszokat szerezzen be a város, esetükben a technológia is kiforrottabb, bár így is jóval drágábbak dízel társaiknál. A teljes flottacsere biztosan csak évek alatt, fokozatosan lehetséges, szükség lesz állami, pályázati és önkormányzati forrásokra is. Székesfehérvár csatlakozott az állam “Zöld Busz Projekt” kezdeményezéséhez, így várhatóan jó esélyekkel indul a forrásokért - emeli ki a közleményben a polgármester.

  2.  A bérlet és jegyrendszer alapos átgondolása elkezdődött, a cél, hogy mindenki számára elérhető, jobb ár-érték arányú megoldásokat kínáljon a fehérvári buszközlekedés. Nemcsak a jegyek és bérletek időtartami és árazási kereteit kell megújítani, hanem árusításukat is. Minél több digitális lehetőséget szeretnének meghonosítani, az ehhez szükséges infrastruktúra és eszközvonzatok felmérése elkezdődött.

  3. A menetrend tekintetében az alapvetés, hogy átfogó menetrendi átalakításra felesleges sort keríteni, amíg nem készül el a tömegközlekedésünk új központja, az intermodális csomópont a vasútállomásnál. A csomópont teljesen átrendezi majd városunk közlekedési hálóját, kivitelezéséig mindenkitől türelmet kérnek, az állam a projekt gazdája, jelenleg a tervek véglegesítése zajlik - írja dr. Cser-Palkovics András, hozzáteszi:
    Az új menetrendnek alkalmazkodnia kell a változó térségi és helyi igényekhez, bevezetése előtt széleskörűen ki fogják kérni a fehérváriak véleményét.

A poszt végén a polgármester kiemeli, bár a koronavírus helyzet miatt bizonytalanabbak a kilátások, de ez nem lehet akadály. Így fogalmaz:

"Ami az időzítést illeti: a koronavírus sok területen átírta a számításainkat, de nem szabad engednünk, hogy a kulcskérdésekben a járványhelyzet kitépje a kezünkből a kezdeményezést. Természetesen sokkal bizonytalanabbak a kilátásaink, garantálni most én sem tudom Önöknek, hogy minden terv ütemezetten és az elvárások szerint fog megvalósulni, azt viszont igen, hogy Székesfehérváron a veszélyhelyzet napi menedzsmentje mellett sem fogunk elfeledkezni a távlati célokról, melyek elérésére csapatommal megkaptuk a fehérváriak felhatalmazását.

Minden lehetőséggel élni fogunk, ahogyan most is, a 15 új busz beszerzése kapcsán tettük. A járvány után is lesz élet, a mostani, legfeszítőbb problémák mellett pedig meg fogjuk oldani a jelenleg talán távolabbinak látszó, de igenis fontos kérdéseket."

Ajánlott cikkek

Szólj hozzá!

Most olvassák


Ez van

A hét sztorija

Eseménynaptár