Ruhaszabónál járt a Facebook - megnéztük, mi változott az új dizájnnalRuhaszabónál járt a Facebook - megnéztük, mi változott az új dizájnnal
Gyakori, hogy egy-egy honlap, alkalmazás, de akár komplett rendszerfelület is részben vagy teljesen új megjelenést kapjon. Így van ez a Windows, vagy akár az Office programok esetében is. De ahhoz, hogy a felhasználók érdeklődését folyamatosan fenn lehessen tartani, szükséges az állandó megújulás.
Aztán, hogy ez sikeres lesz, vagy sem, azt majd idő beigazolja. Volt már példa arra is, hogy egy-egy átütő frissítés akkora ellenállásba ütközött, hogy muszáj volt visszacsinálni. Emlékezhetünk ilyenre például a Windows start menüjének esetében is. Azonban tény, hogy a marketingesek és a dizájnerek sokat izzadnak azon, míg eljutnak odáig, hogy a felhasználók elé kerülhessen például a Facebook új fazonja.
A Zuckerberg-művek is sokat puhatolózott, hogy miként lehetne a kor igényeinek megfelelőre szabni a Facebook új megjelenését. Azóta már szinte mindenkinél aktiválódott az új felület, még akkor is, ha azt korábban visszaállítottuk a korábbi megjelenésre. Azt, hogy ez miként is sikerült, majd mi felhasználók véleményezzük. Aztán, hogy ebből mire lesz fogékony az alapítóatya, az már más kérdés.
Előtérben a multimédiás tartalmak, no, meg a reklámok
A Facebook új megjelenését még idén tavasszal kezdték el bevezetni. Nem egyszerre, mivel a több millió felhasználónak egyszerre nem lehetséges csak úgy, egy huszáros vágással aktiválni is azt. Így szép lassan a hónapok alatt eljutottunk odáig, hogy szeptember közepére már itthon is minden felhasználó találkozhatott vele.
A megújulás képi világa az asztali felület hírfolyamán látszódik leginkább, de a mobilos nézet is ugyanígy megújult. A friss kinézet legnagyobb előnye - a Facebook marketingesei szerint -, hogy a felhasználói tartalmak könnyebben fogyaszthatók legyenek. Ennek érdekében a képek és videók nagyobb méretben, hangsúlyosabban kerülnek elhelyezésre a hírfolyamban. Ez persze a reklámok megjelenésére is igaz. Sőt, igazából talán ez motiválta a legjobban a kivitelezőket.
A megújult és már sötét módban is használható Facebook hírfolyama
Az újratervezés következtében az oldalon található elemek is részben költöztek. Így például a kereső mező mostantól bal oldalon elérhető, az értesítések pedig a felső sáv jobb oldalára kerültek. Közepén a már említett, kiemelt és megnagyobbított hírfolyam és facebookos videók (Watch), illetve a csoportok ikonja kerültek elhelyezésre. Ezek megjelenítési aránya annak függvényében fog a későbbiekben variálódni, hogy melyiket nyomkodjuk többet.
A ráncfelvarrás a szövegezésen nem nagyon módosított, ha csak annyiban nem, hogy a könnyebb olvashatóság jegyében nagyobbra és szellősebbre vették a szövegeket, de a betűtípust nem cserélték le.
A képi világ másik érdekessége, hogy mostantól van lehetőségünk a felület elsötétítésére is. Így, akár csak a mobilos Messenger esetében is, a beállítások menüben átkapcsolható, hogy a háttérszín világosról sötétre váltson. Ennek használata sokkal kellemesebb a szemnek, nem utolsó szempontból pedig mobil eszközön használva még energiatakarékos is.
A céges oldalakat üzemeltetőknek érdemes arra is figyelniük, hogy a megújulással együtt változtak a médiatartalmak méretei is. Így például a borítóképek, illetve a marketing szempontból érdekes posztolási lehetőségek elhelyezése és méretei is.
Bár ez elsőre nem szembeötlő, de lehet nem hátrány, ha átnézzük a már létező céges oldalainkat, hogy azok képi világa, logók, borítóképek, események fotói mennyire kompatibilisek az új dizájnnal.