Most akkor lehet enni a járvány idején popcornt a moziban vagy sem?Most akkor lehet enni a járvány idején popcornt a moziban vagy sem?
Ahogy korábban megírtuk, a hat éven aluli gyerekek kivételével mindenkinek kötelező a szabályosan hordott maszk többek között a bevásárlóközpontokban a folyosókon, színházakban, állomásokon, megállókban, és bizony a mozikban is.
De hogy utóbbi szolgáltatás esetében ez mit is takar, sokak számára értelmezhetetlen, ugyanis a mozibajárás természetes velejárója a jól megpakolt popcornos doboz, és a hozzá tartozó, szürcsölgethető itóka, amelyeket a legtöbb esetben ki sem akarunk engedni a karmaink közül - úgy az első tizenöt percig, mert utána rendszerint már csak a kongó üresség marad hátra. Ugye, hogy ugye?
Persze azért csak rendbe kéne tenni a mozis maszkos szabályokat is, így megkerestük Buda Andreát, a Cinema City marketing és PR igazgatóját, aki közelebb hozott a megoldáshoz:
"Egyelőre a kormányrendelet nem tért ki a büféfogyasztásra. A mi értelmezésünk szerint a büfék vendéglátóhelynek minősülnek, és a szolgáltatás része az, hogy étkezés folyik a mozi területén. Viszont bár kikértük, jelenleg erről még nem kaptunk hivatalos állásfoglalást" - kezdte Buda Andrea, majd hozzátette:
Annyit tudunk, hogy a budapesti rendeletben nevesítve van: a maszkot le lehet venni addig, amíg a büfétermékek fogyasztása folyik - annyi, hogy utána vissza kell venni.
"Nálunk a jegyfoglaló-rendszer az újranyitástól kezdve automatikusan betartja a távolságtartást, tehát mind a két oldalon kihagy egy-egy széket, plusz ugye nagy távolság van a széksorok között is, és mindenki egy irányba néz. Az elejétől kezdve nagy figyelmet fordítottunk arra, hogy meglegyen a megfelelő távolság a mozinézők között" - folytatta Buda Andrea, majd arról tájékoztatott: az ülőhelyek csökkentésével a maximális teremkihasználtság az eredeti 70 százaléka lehet, így nem tud egyszerre annyi ember a moziteremben tartózkodni, hogy azt lehessen mondani, tömeg van.
Mindent megteszünk a nézők biztonsága érdekében.
"Azt gondolom, a maszkhordás a hétköznapi élet része lesz, így hosszútávon nem fogja vissza az embereket abban, hogy olyan szórakozási lehetőséget válasszanak, mint például a mozizás" - zárta a Cinema City marketing és PR igazgatója.